Iranian Agriculture News Agency

هیچ کمبودی برای عرضه مرغ در اصفهان نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:تا به الان مشکلی در وضعیت مرغ نداشتیم و آمار کشتارها مطلوب و قابل توجه است.

هیچ کمبودی برای عرضه مرغ در اصفهان نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست درباره وضعیت قیمت مرغ در روز‌های اخیر در استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه قبل از عید در اصفهان مرغ فراوان شد، استانداری درخواست کرد که در استان قیمت مصوب را کاهش دهیم که ما ۳۱هزار تومان را به ۲۹هزار و ۵۰۰ تومان رساندیم و با اتحادیه گوشت سفید و انجمن کشتارگاه‌ها جلسه‌ای گذاشتیم و از آن‌ها خواستیم به نسبتی سود را کم کنند و مرغ را ارزان کنند.

برای عید قیمت مصوب مرغ در اصفهان کاهش پیدا کرد و از دو روز پیش که در کشور تقاضا زیاد شده‌است، نگران بودیم که، چون گوشت مرغ و مرغ زنده اصفهان از همه جا ارزان‌تر است از استان خارج شود و قاچاق صورت بگیرد؛ بنابراین از ستاد تنظیم بازار استان درخواست کردیم که قیمت به مصوب کشوری بازگردد که با استان‌های دیگر اختلاف آنچنانی نداشته‌باشیم؛ به همین خاطر از ۸ فروردین قیمت مرغ استان به مصوب کشوری بازگشت.

به گفته او تا به الان مشکلی در وضعیت مرغ نداشتیم و آمار کشتار‌ها مطلوب و قابل توجه است و پیش بینی برای روز‌های آینده هم به طوری است که مرغ به شدت افزایش خواهدیافت و هم‌زمان با توزیع حدود ۵ هزار تن گوشت مرغ منجمد، به شهرستان‌ها اطلاع رسانی شده‌است تا مقدار گوشت مورد نیاز را اعلام کنند و مرغ منجمد با قیمت ۲۰هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

هدف ما این است که فراوانی مرغ منجمد و گرم را برای ایام پایانی عید و شروع ماه رمضان به حداکثر برسانیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره برنامه‌ریزی برای توزیع مرغ در روز طبیعت گفت: به تمام مدیریت شهرستان‌ها اعلام شده‌است که مرغ‌های بالای ۴۵ روز باید به کشتارگاه‌ها فرستاده شود و همچنین لیست مرغداری را در اختیار شهرستان‌ها قرار دادیم که کنترل کنند و به همه مرغداران اطلاع دهند که اگر سن مرغ بالای ۴۵ روز و وزن آن بالای ۲کیلو و ۴۰۰گرم است اجازه توقف بیش از این را ندارند. هیچ زمانی پنجشنبه شب کشتار نداشتیم، اما برای روز‌های پایانی عید و روز طبیعت اعلام شده که همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند دو روز پایانی هفته باز باشند و مرغداران هم باید پنجشنبه نیز مرغ‌های خود را به کشتارگاه بفرستند که با وجود این برنامه ما نگرانی از نظر تامین گوشت گرم مرغ نداریم.

او می‌گوید علاوه بر گوشت مرغ منجمد وارداتی، مرغ منجمد داخلی هم از حدود سه ماه قبل درصد فراوانی در بازار جذب شد که به مردم توزیع می‌شود و کیفیت گوشت مرغ گرم و منجمد فرقی ندارد و قیمت مصوب مرغ منجمد ۲۰هزار تومان است.

به گفته ایراندوست مرغ را چهار تکه می‌کنند و ران و سینه آن را با قیمت بسیار بالاتری می‌فروشند، به طور مثال تکه‌های ران را ۳۷هزار تومان و سینه را ۴۰هزار تومان می‌فروشند که این کار تخلف است و مردم باید بدانند قطعه کردن مرغ هم قوانین خود را دارد و از نظر بهداشتی باید مواردی رعایت شود. اگر مردم چنین تخلفاتی را مشاهده کردند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و حتما گزارش آن را به جهادکشاورزی بدهند تا با این موارد برخورد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید