Iranian Agriculture News Agency

۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان اصفهان اختصاص یافت

معاون خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی اصفهان گفت: امسال ۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به بیمه‌گذاران بخش کشاورزی، دامداری و دامپروری این استان اختصاص یافته است.

۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان استان اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مجید وارسته پور  افزود: این خسارت در قالب ۲۳ هزار و ۱۷۶ پرونده به کشاورزان و دامداران دارای بیمه کشاورزی که بر اثر حوادث خشکسالی، تگرگ وسیل دچار آسیب شده بودند، پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این اعتبار بابت خسارت های ناشی از سال زراعی گذشته بوده و پرونده های سال زراعی کنونی از اول مهرماه سال ۱۴۰۱ بررسی و پرداخت می شود.

معاون خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی اصفهان ادامه داد: پرداخت غرامت از صندوق بیمه کشاورزی همیشه پس از اتمام سال زراعی مورد بررسی قرار گرفته و پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خسارت به دلیل شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه پرداخت می شود، تصریح کرد: این هزینه حمایتی خسارت‌های کشت و کار بر روی مزارع و باغات را برای بیمه گذاران جبران می کند ولی به معنای سود حاصل از کشاورزی نیست.

معاون خدمات بیمه مدیریت بانک کشاورزی اصفهان با بیان اینکه برخی نسبت به پرداخت دیرهنگام غرامت گلایه دارند، تصریح کرد: وابستگی اعتبارات صندوق بیمه به اعتبارات دولتی در این خصوص موثر بوده و موجب تاخیر شده اما در سال‌های اخیر با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی کمی سرعت کار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رقبت کشاورزان نسبت به بیمه کشاورزی در استان اصفهان کم است، افزود: سالانه ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی، مراکز دامداری و دامپروری تحت پوشش بیمه قرار می گیرند که البته توجه به این مقوله در بین دامداران و مراکز دامپروری نسبت به کشاورزی بیشتر است.

وارسته پور، نهادینه سازی فرهنگ بیمه در بین کشاورزان و همچنین پیش بینی تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارت در شرایط بحرانی را موثر و ضروری خواند و افزود: غرامت های بیمه بیش از دریافت حق پرداختی بیمه گذاران بوده و این نتیجه حمایت بیمه از قشر کشاورز و دامدار و دامپرور است.

 در ۲ سال گذشته صندوق بیمه کشاورزی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال به بیمه گذاران استان اصفهان خسارت پرداخت کرده است.

اصفهان دارای ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و  سالانه ۴.۶ میلیون تُن انواع محصول کشاورزی تولید می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید