Iranian Agriculture News Agency

کالاهای اساسی به‌ اندازه کافی در اصفهان ذخیره شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی و استراتژیک وجود ندارد و بر اساس میانگین تعریف شده، گندم و برنج به‌ اندازه کافی از بنادر کشور وارد استان می‌شود.

کالاهای اساسی به‌ اندازه کافی در اصفهان ذخیره شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محسن ضیایی، افزود: میزان ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، بالاتر از نیاز سه ماهه استان است و هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: برای ایام عید هم هیچ کمبودی در زمینه ذخیره این کالاها در استان وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان تاکید کرد: ذخیره کالاهای استراتژیک، ارتباطی به بازار ندارد و در اختیار ماست که در زمان حاضر نیز  بالاتر از نیاز سه ماهه، در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: اداره کل غله مُتولی نگهداری ذخایر اساسی برای مواقع بحرانی است که در اینگونه مواقع، دولت ورود پیدا می‌کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی که تا چندی پیش تحت نظارت وزارت صمت قرار داشت در زمان حاضر جزو اداره‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: این اداره متولی ساماندهی، ذخیره و توزیع گندم، برنج، شکر و روغن است اما کار اصلی آن، بیشتر در زمینه گندم، آرد و نان نمود پیدا می‌کند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: سرانه گندم در استان حدود هشت کیلو گرم است که بخشی از آن در صنف و صنعت و بخش دیگر در آرد و نان مصرف می‌شود.  

وی اظهار داشت: این سرانه بر اساس میانگین کشوری است و به تبع آن نمی‌توان سرانه ثابتی را در این زمینه در نظر گرفت.

چهار هزار و ۸۰۰ واحد نانوایی ثبت شده و ۲۰ واحد کارخانه تولید آرد در استان اصفهان وجود دارد.

با اینکه ظرفیت تولید آرد کارخانه‌های استان اصفهان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن است اما بطور میانگین، تنها با ۶۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید