Iranian Agriculture News Agency

دریافت مجوز برای احداث واحدپرورش شتر مرغ در اصفهان

مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان اصفهان با تولید سالانه دو هزار تن گوشت شترمرغ، در حال حاضر ۲۲۰ واحد بدون مجوز دارد که قوانین سست و پاگیر مانع از اخذ مجوز شده است.

دریافت مجوز برای احداث واحدپرورش شتر مرغ در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیرعامل تعاونی تامین نیاز شتر مرغ داران استان گفت: با وجود اینکه استان اصفهان با تولید سالانه حدود ۲ هزار تن گوشت این پرنده رتبه نخست تولید را در کشوردارد، اما بسیاری از واحد‌های تولید و پرورش شترمرغ مجوز تولید ندارند.

بهنام نمازی افزود: در حال حاضر ۷۰ واحد تولید و پرورش شترمرغ دارای مجوز و ۲۲۰ واحد بدون مجوز در استان  اصفهان فعال است .

وی تقاضای زمین ملی و واگذاری آن، سند دار بودن زمین و استعلام‌های زمان بر را از جمله قوانین دست و پا گیری دانست که سالهاست مانعی برای مجوز دار شدن واحد‌های پرورش شترمرغ شده است.

دهقانی مدیرامور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه مجوز دار شدن این واحد‌ها میزان تولید را تا حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد گفت: واگذاری زمین برای ساخت یک واحد پرورشی و قوانین سخت، کاغذ بازی و زمان بر شدن آن، پرورش دهندگان را نسبت به پیگیری پروانه بهره برداری بی انگیزه کرده است.

مسعود موسوی مشاور وزیر جهاد کشاورزی هم گفت: تلاش شده تا این امر سهولت یابد و تکلیف ۷۰۰ واحد بدون مجوز بهره برداری تولید وپرورش شترمرغ در کشور مشخص شود، اما این وزارت نیز تابع قوانین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید