Iranian Agriculture News Agency

عباسی خبر داد:

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است.

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش  ایانا در اصفهان، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه جامع کشاورزی اصفهان، با تاکید بر اینکه باید به دنبال دانشی باشیم تا عموم کشاورزان را به سوی افزایش بهره‌وری هدایت کند، گفت: کشور ما یک سوم میانگین دنیا بارش و سه برابر میانگین دنیا، تبخیر آب دارد و باعث ایجاد سختی برای حوزه کشاورزی ما می‌شود؛ این موارد و مشکلات دیگر باید با توسعه تکنولوژی از میان برداشته شود و مصرف آب در کشاورزی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه روش و الگوهای گسترده‌ای برای کاهش مصرف آب در کشاورزی تدوین کرده‌ایم، گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما در بخش کشاورزی این است که به سمت آبیاری قطره‌ای نواری پیش برویم؛ برای این موضوع نیز یارانه اختصاص داده‌ایم، از کشاورزان حمایت می‌کنیم و امیدواریم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

به گفته رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای سال تاکنون چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی اختصاص یافته است تا بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی افزایش یابد.

مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات به شمار می‌رود، گفت: نمایشگاه کشاورزی اصفهان افق دید وسیعی را در مقابل سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد تا بتوانند با اختیار بیشتری سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا نمایشگاه کشاورزی اصفهان با بهترین کیفیت برگزار شود، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای به عنوان برنامه‌های جنبی نمایشگاه کشاورزی پیش‌بینی شده‌اند تا بتوانند نیازهای اطلاعاتی و تجربی فعالان این حوزه را برطرف کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید