Iranian Agriculture News Agency

قیمت مصوب گوشت مرغ در اصفهان کاهش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: قیمت مصوب گوشت مرغ در این منطقه از ۳۱ هزار تومان به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت مصوب گوشت مرغ در اصفهان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفها  افزود: ۳۱ هزار تومان بالاترین قیمت مصوب محسوب می‌شود که در زمان حاضر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: وضعیت جوجه ریزی از  آبان سالجاری در کل کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرد و در استان اصفهان هم نسبت به ماه پیش از آن از ۶.۵ میلیون به ۸.۳ رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: جوجه ریزی در این استان همچنان رو به افزایش است و در زمان حاضر با فراوانی عرضه مواجه هستیم.

به گفته وی، بطور طبیعی هنگامی‌که عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد قیمت‌ها تعدیل پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا از کارگروه مرغ استان اصفهان خواست که بررسی مجددی در زمینه قیمت مرغ را انجام شود.

ایراندوست خاطرنشان کرد: جلسه کارگروه مرغ روز گذشته با حضور اعضای اتحادیه مرغداران گوشتی، انجمن کشتارگاه ها و اتحادیه گوشت سفید استان برگزار شد  و مقرر شد که تعدیل قیمتی در این زمینه انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه جوجه هایی که وارد کشور و استان شده با تعدیل قیمت مواجه شده است،  امکان کاهش قیمت گوشت مرغ پس از انجام کارهای کارشناسی در این زمینه مشخص شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه از انجمن کشتارگاه‌ها،  اتحادیه مرغداران گوشتی و اتحادیه گوشت سفید استان تقاضا کردیم که مقداری سود خود را کاهش دهند افزود: بطور طبیعی تولید کننده، کشتارگاه و فروشنده مرغ با فراوانی تولید، سود بیشتری به دست می آورند.

وی با بیان اینکه سود حاصل از فراوانی مرغ به همه حلقه‌ها می‌رسد  گفت: اگر چه قیمت ۲ هزار تومان به‌عنوان سود کشوری برای فروشگاه‌های مرغ مصوب شده، اما این مبلغ را ۲۰۰ تومان کاهش دادیم و قیمت مرغ زنده را نیز از ۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داده شد تا در ازای این فراوانی در بازار کاهش قیمت هم داشته باشیم و مصرف کنندگان تفاوت شرایط قیمتی را در زمانی که با فراوانی عرضه مواجه هستیم با زمانیکه با کمبود و محدودیت عرضه مواجه هستیم را متوجه شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید