Iranian Agriculture News Agency

«تیران» و «کرون» قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در اصفهان

با بسته شدن در‌های صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه گلخانه داران اصفهانی با مشکل مواجه شدند.

«تیران» و «کرون» قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدحسین احمدی مدیر جهاد کشاروزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در استان اصفهان است گفت: از سطح ۲۳۰ هکتار گلخانه‌های نوین این شهرستان سالانه ۳۲ هزار تن محصول با کیفیت تولید و بیش از ۹۰ درصد آن صادر می‌شود.

محمدحسین احمدی با اشاره به توقف صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه افزود: روزانه بیش از ۱۰۰ تن فلفل دلمه‌ای رنگی صادراتی این شهرستان در بازار‌های داخلی سرگردان است.

کارشناس کشاورزی و گلخانه دار تیران و کرونی هم با بیان اینکه قیمت تمام شده فلفل بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است و در حال حاضر با قیمت ۵ تا ۶ هزار تومان به فروش می‌رسد گفت: فلفل دلمه‌ای رنگی یکی از این محصولات است که تحت شرایط مراقبتی خاص تولید می‌شود و با توجه به حساسیت این گیاه استفاده از کود و سموم باید بر اساس استانداردباشد و درغیر این صورت دچار ضرر و زیان در میزان تولید خواهد شد.

خرم افزود: بر این اساس تولیدات تیران و کرون یا به صورت مبارزه بیولوژیک با آفات تولید می‌شود و یا زیر نظارت جهاد کشاورزی از سموم بدون دوره کارنس استفاده می‌شود که این موضوع با اجرای آزمایشات جهاد کشاورزی مشخص است که هیچگونه ماندگاری سموم در فلفل تولید تیران و کرون مشاهده نشده است.

وی گفت: تیران و کرون به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های تولید فلفل دلمه‌ای رنگی با کیفیت در کشور شناخته می‌شود که این روز‌ها گلخانه داران آن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و در تامین هزینه‌های تولید، حق الزحمه کارگران، هزینه‌های سوخت و اقساط معوق بانکی در مانده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید