Iranian Agriculture News Agency

نیکبخت:

فرسایش آبی و بادی خاک مهمترین چالش بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: فرسایش آبی وبادی خاک مهمترین چالش بخش کشاورزی در استان پهناور سیستان و بلوچستان است که همه ساله خسارات سنگینی به این بخش وارد می شود.

فرسایش آبی و بادی خاک مهمترین چالش بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، محمدعلی نیکبخت در پنجمین همایش استانی روز جهانی خاک که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان در زاهدان برگزار شد، اظهارکرد: امروز شرایطی است که همه مسئولان به حفظ و تغذیه مطلوب خاک نگاه ویژه ای باید داشته باشند.

وی گفت: در تلاش هستیم با گسترش فرهنگ حفظ خاک و اهمیت آن با آموزش و ترویج، توجه همه بهره برداران را به این امر مهم معطوف کنیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوجستان در این همایش گفت: این استان جزو 6 استان کشور است که مطالعات خاک در سطح 2100 هکتار در حال انجام است.

جعفر زربافتی کشت های خارج از فصل در استان را یکی از استعدادهای بخش کشاورزی منطقه برشمرد و گفت: باقی ماندن پلاستیک ها در خاک یک تهدید جدی در جنوب استان است.

وی خواستار ایجاد ساختار مدیریت جامع حفظ خاک در تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و اختصاص یک ردیف اعتباری برای اجرای پروژها در راستای حفظ و غنی سازی خاک شد.

به گزارش خبرنگارایانا، در این مراسم معاون موسسه تحقیقات خاک و آب و عضو هئیت علمی بخش اصلاح خاک موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، و اساتیدی از دانشگاه زابل و اداره کل حفاظت محیط زیست استان مطالب علمی در خصوص جایگاه و اهمیت حفظ خاک کشور ارائه کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید