Iranian Agriculture News Agency

معزی در گفتگو با ایانا:

آغاز واکسیناسیون یک میلیون 826هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از آغاز واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

آغاز واکسیناسیون یک میلیون 826هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی

ویدا معزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این طرح واکسیناسیون بیش از 26 هزار راس دام سنگین و بالغ بر  یک میلیون 826هزار راس دام سبک روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی انجام می شود.

وی گفت: بیماری تب برفکی از جمله واگیردار ترین بیماریهای ویروسی بین جمعیت دامی است که می تواند آسیب های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند و هدف از اجرای این طرح، پیشگیری از بیماری در جمعیت دامی است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای از قبیل ضدعفونی جایگاه دام، جلوگیری از تردد بی مورد افراد به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحدهای دامداری و کنترل حمل ونقل دام ها نقش موثری در جلوگیری از شیوع بیماریها دارد.

معزی از دامداران استان برای اجرای هرچه بهتر طرح واکسیناسیون جمعیت دامی استان خواست تا نهایت همکاری را با اکیپ های دامپزشکی در سطح استان داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید