Iranian Agriculture News Agency

طوقی در گفتگو با ایانا:

برداشت پنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کار برداشت پنبه از سطح 200 هکتار مزارع استان آغاز شده است.

برداشت پنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

امان ا...طوقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشت پنبه بدلیل مساعد بودن شرایط اقلیمی از دیرباز در استان سیستان و بلوچستان رواج داشته است که با راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و نیاز این کارخانه و سایر کارخانجات کشور به این ماده، فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه در استان رافراهم کرده است.

وی گفت: کشت پنبه دراستان با مشارکت دو شرکت زرین دشت فارس و آستان قدس رضوی درسطح ٢٠٠ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های ایرانشهر،  بمپور،  تفتان و خاش به صورت قراردادی انجام شده است.

طوقی افزود: با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تعداد ده رقم پنبه خیلی زودرس،  زودرس و متوسط رس درمزارع استان کشت شده است و با توجه به نتایج حاصله،  مناسب ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی جاری بهمن ماه تعیین شده است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته در دو نوبت کشت پنبه دراراضی استان انجام شده است وطبق برنامه در بهمن ماه امسال در سطح بیشتر و بصورت قراردادی دراستان انجام کشت خواهد شد.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان بااشاره به اینکه کشت مجدد پنبه در سیستان و بلوچستان با تلاش سازمان جهاد کشاورزی و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور صورت گرفته است افزود:در راستای کشت مکانیزه این محصول تعداد دو دستگاه کاشت پنبه خریداری و در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید