Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در زرین رود:

صنایع تبدیلی و گلخانه ها در استان زنجان باید توسعه یابد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت آب و برای ایجاد ارزش افزوده، صنایع تبدیلی و گلخانه ها باید در استان زنجان توسعه یابد.

صنایع تبدیلی و گلخانه ها در استان زنجان باید توسعه یابد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان زنجان، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و نماینده رئیس جمهور در ادامه سفره یک روزه به استان زنجان، در جمع تعدادی از اهالی بخش بزینه رود شهرستان خدابنده، اظهار کرد: منطقه بزینه رود، یک منطقه کشاورزی است و وسعت و ظرفیت بالایی برای کشاورزی دارد لذا مشکلات این بخش را به وزیر کشور اطلاع خواهم داد و در شورای اداری امشب هم ارائه خواهم کرد.

وی افزود: رویکرد ما در دولت سیزدهم حمایت از بخش کشاورزی است و مشکلات این بخش با وجود خشکسالی در سال جاری بسیار زیاد است، در خصوص استمهال وام کشاورزی علی رغم ممصوبه تعیین شده هنوز بانک مرکزی ابلاغ نکرده است و امیدواریم این بخش جزء مصوبات سفر لحاظ شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ساخت ادوات کشاوزی از ظرفیت های خوب این منطقه محسوب می شود که با هم افزایی می توانیم یک شهرک ساخت ادوات کشاورزی در منطقه احداث کنیم تا اشتغال پایداری تری ایجاد و در فروش و بازاریابی هم بهتر از گذشته عمل شود.

وی در رابطه با ایجاد صنایع تبدیلی در استان زنجان، تصریح کرد: در ایجاد صنایع تبدیلی و ایجاد گلخانه ها در استان زنجان جای کار بسیاری وجود دارد و با توجه به وضعیت آب باید حوزه گلخانه ها و صنایع تبدیلی را گسترش دهیم تا ارزش افزوده ایجاد شود بنابراین این موضوع هم جزء مصوبات جلسه امشب خواهد بود که تسهیلات ارزان قیمت برای صنایع تبدیلی در منطقه لحاظ شود.

ساداتی نژاد از سرمایه گذاران استان زنجان و دیگر استان ها درخواست کرد: با سرمایه گذاری در این استان و راه اندازی کارخانه های صنایع تبدیلی در این استان از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند تا تولید کشاورز به هدر نرود و کشاورزان از منافع تولید بهره مند شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان زنجان گفت: در خصوص استفاده از ظرفیت های گردشگری این استان برای بهبود شرایط مردم با دکتر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفتگو خواهم کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید