Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد":

وزارت جهاد کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی حمایت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان به خصوص در نهاده های فناورانه کشاورزی، رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.

وزارت جهاد کشاورزی از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به استان زنجان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاح طرح آبخیزداری روستای کرسف شهرستان خدابنده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان زنجان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور دارای جایگاه ویژه است.

وی با اشاره به این که از مسائل مهم در وزارت جهاد کشاورزی، بحث صدور سند برای اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: مالکیت اراضی کشاورزی از جمله مشکلات بخش کشاورزی است و نداشتن سند کشاورزان را در زمان اخذ تسهیلات دچار مشکل می کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه های ما این است که اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم سنددار شوند.

وی با بیان این که استان زنجان با رفع تداخل 50 درصدی اراضی پیشتاز بوده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 1401 یا در نیمه اول 1402 اولین استان کشور باشد که تمام اراضی کشاورزی آن صاحب سند می شوند.

ساداتی نژاد با بیان این که نگاه علمی به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این استان قابل ستایش است، خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در حوزه تسهیلات برای صنایع تبدیلی و رفع مشکلات توسعه کشاورزی از کشاورزی این استان حمایت خواهد کرد.

وی گفت: از محل اعتبارات این سفر، به حوزه آبرسانی به عشایر، زیرساخت گلخانه ای، آبیاری نوین و کمک به فعالیت های آبخیزداری نگاه ویژه ای خواهد شد و امیدواریم با مصوبات شورای اداری با حضور رئیس جمهور، اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی استان زنجان رقم بخورد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در شهرستان خدابنده هم مسائل و مشکلاتی وجود دارد که در مصوبات سفر در شورای اداری در حضور رئیس جمهور مطرح خواهد شد که بخشی از آن مربوط به مشکلات دامپروری و بخشی هم مربوط به حوزه بهداشت و درمان، آموزش و جاده های مواصلاتی است.

وی با بیان این که یکی از محورهای حمایتی ما در حوزه علمی سازی کشاورزی و توجه به شرکت های دانش بنیان است، گفت: با توافقنامه ای که با دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم، در این دوره حمایت از شرکت های دانش بنیان به خصوص در نهاده های فناورانه کشاورزی، رشد و توسعه پیدا خواهد کرد.

ساداتی نژاد در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره تامین نهاده های دامی، گفت: در زمینه نهاده های دامی تمام تلاش وزارت جهاد کشاورزی این بوده که بتواند نهاده ها را در اسرع وقت در اختیار بخش طیور و دامپروری قرار دهد که در این راستا، نیاز آبان ماه هم تامین شده است.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای آرامش بازار کالاهای اساسی به کار بسته ایم و علاوه بر تامین کالاهای اساسی، برنامه ریزی برای تامین میوه شب عید هم از دو هفته گذشته شروع شده تا بدون دغدغه این کالاها برای مردم تامین شود. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید