Iranian Agriculture News Agency

در سفر به استان سمنان انجام شد؛

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای 60 هکتاری درجزین

​وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای درجزین بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع گلخانه‌ای 60 هکتاری درجزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در قالب سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده است پس از افتتاح پروژه زنجیر تولید گوسفند داشتی پربازده وارد درجزین شد و از مجتمع گلخانه‌ای بازدید کرد.

این طرح در سال ۱۳۸۴ در زمین ۶۰ هکتاری در ۲ فاز ۶۳ واحدی شروع شده که با بهره برداری کامل از آن برای ۱۶۰ نفر نیز به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می شود.

اقدامات انجام شده این طرح تاکنون شامل تسطیح و قطعه بندی به مساحت ۲۴هکتار ، خرید چاه آب ، احداث استخر به حجم ۹۰۰متر مکعب ،انتقال آب از چاه به استخر به طول چهار هزار متر ، خرید و نصب ترانس برق و احداث جاده دسترسی و آسفالت بود.

اولویت های این مجتمع گلخانه ای نیز شامل تکمیل شبکه روشنایی در معابر فرعی ، خرید حق آبه و انتقال برای راه‌اندازی فاز دوم ، تعمیر آب شرب مجتمع ، جدول کشی و آسفالت سایر معابر اصلی و فرعی ، احداث بادشکن ، اعطای تسهیلات کم بهره و در نظر گرفتن سهیمه ماشین آلات بیشتر و تامین منابع مالی برای احداث مرکز فرآوری و بسته بندی است.

رویکرد کشت گلخانه‌ ای با افزایش بهره‌وری در واحد سطح نقشی مهم در مدیریت مصرف آب دارد و توسعه این نوع کشت با جدیت در استان سمنان دنبال می‌شود.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سطح کشت گلخانه‌ای در این استان به ۱۷۸ هکتار رسیده است .

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این مقدار ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار نیز در بخش کشاورزی این استان مشغول فعالیت هستند.

لازم به ذکر است؛ وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه‌ای درجزین به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید