Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

سیستان ‌و بلوچستان، گذرگاه صادرات ماهیان ماکول و غیرماکول به خارج از کشور

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از صادرات انواع آبزیان به خارج از کشور در راستای ایجاد اشتغال و کمک به رونق تولید خبر داد.

سیستان ‌و بلوچستان، گذرگاه صادرات ماهیان ماکول و غیرماکول به خارج از کشور

مهدی حسینی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در محل دامپزشکی استان که بمناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۴هزار و۶۰۰ تن آبزیان ماکول و غیرماکول به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با اشاره به ۲ آزمایشگاه تشخیص تخصصی در زاهدان و چابهار گفت: سیستان و بلوچستان در بحث بیماری تب برفکی به دلیل میزان بالای ابتلا و ورود دام از مرزهای شرقی کشور جز و پنج استان مرجع در تشخیص بیماری است.

حسینی افزود: سیستان و بلوچستان دارای توانایی انجام آزمایشات تشخیص تب کریمه کنگو و سالمونلا در طیور است.

وی رصد و پایش ۲۲۳ بیماری‌های دام و طیور و آبزیان و۳۰۰ فعالیت مختلف نظارتی بر مراکز تهیه و توزیع را از دیگر فعالیت های دامپزشکی نام برد و افزود: تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی با افزایش بهره وری، ‌ارتقای کیفیت این محصولات و تولید فراورده های سالم با فعالیت دامپزشکی و همکاری مردم تحقق پیدا می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان به زیرساخت های ایجاد شده در سیستان و بلوچستان پرداخت و افزود: استان دارای ۷۵ قرنطینه دامی با ظرفیت ۴۶ هزار و ۶۵۵ راس دام،۱۱ کشتارگاه با ظرفیت هزار و ۸۷۰ راس دام سنگین و یک هزار و ۳۶۹ راس دام سبک و۳۹ مرکز بسته بندی گوشت قرمز با ظرفیت سالانه ۹۰هزار تن است.

در ادامه این نشست خبری، عبدالرب گلدرزهی رئیس نظام دامپزشکی استان گزارشی از خدمات و فعالیت های نظام دامپزشکی سیستان ‌بلوچستان را ارائه کرد.

گفتنی است، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پایان نشست خبری از مسئول و خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان در زمینه همکاری و اطلاع رسانی فعالیت های دامپزشکی استان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید