Iranian Agriculture News Agency

درپی احتمال وقوع طوفان حاره ای«شاهین»؛

دامداران و آبزی پروران سیستان و بلوچستان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

در پی احتمال وقوع طوفان و رگبار شدید در جنوب سیستان وبلوچستان،اداره کل دامپزشکی استان در اطلاعیه ای ازدامداران ، مرغداران و آبزی پروران (به ویژه مراکز تکثیر و پرورش میگو) خواست تاعلوفه،دان و خوراک به میزان کافی در محل مناسب و دور از دسترس جریانات آبی برای دامها، مرغداری ها و مراکز آبزی پروری ذخیره کنند.

دامداران و آبزی پروران سیستان و بلوچستان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگارایانادر استان سیستان و بلوچستان، دراین اطلاعیه همچنین آمده است:با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب می بایست همکاری نزدیک با  اکیپ های اعزامی دامپزشکی جهت مبارزه با بیماری های دامی و واکسیناسیون دام ها و دفن بهداشتی  انجام و از هرگونه رهاسازی تلفات در محیط خودداری گردد.

آمادگی بهره برداری از ژنراتور های برق اضطراری،عدم قرار دادن علوفه در مکان هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد.

استفاده از پالت در انبار نگهداری دان در مرغداری ها،ایجاد سیل بند و مهار آب و جلوگیری از نفوذ آب به واحد مرغداری و دامداری و آبزی پروری ازدیگرنکاتی است که باید رعایت گردد.

شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها نسبت به  شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن به منظور تخلیه اضطراری و انتقال دام های واحدهای سیل زده ( در صورت لزوم) اقدام نمایند..

به کلیه مرغداری های با سن بالای پرورش در مناطق خطر سیل توصیه می گردد، جهت ارسال طیور پایان دوره به کشتارگاه اقدام نمایند.

در صورت اعمال مقررات بهداشتی- قرنطینه ای می بایست نهایت همکاری با ادارات دامپزشکی آن شهرستان صورت گیرد.

تامین آب سالم مورد نیاز برای دام ها و در صورت لزوم پیگیری از طریق مقامات مسئول منطقه صورت پذیرد.

هر گونه وقوع تلفات و بیماری در جمعیت های دامی (دام ، طیور و آبزیان) با قید فوریت به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش گردد.

به گزارش ایانا،پس ازهشدارهواشناسی مبنی بربروزطوفان حاره ای،ستادبحران سیستان وبلوچستان تشکیل وتمامی دستگاههای امدادرسانی،مدیران دستگاههای اجرایی،فرمانداران ونیروهای مسلح به حال آماده باش کامل درآمدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید