Iranian Agriculture News Agency

در سفر به استان کهگیلویه و بویر احمد؛

خبرهای خوش وزیر جهاد کشاورزی در جمع عشایر نهضت‌آباد کهگیلویه

وزیر جهاد کشاورزی در جمع عشایر منطقه نهضت‌آباد وعده‌های امیدوارکننده‌ای داد.

خبرهای خوش وزیر جهاد کشاورزی در جمع عشایر نهضت‌آباد کهگیلویه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کهگیلویه و بویراحمد، سید جواد ساداتی‌نژاد در ادامه سفر به این استان در جمع عشایر حاضر شد و دغدغه‌های آنان را پیرامون نبود علوفه، صادرات دام، آب‌رسانی و جاده دسترسی شنید.

ساداتی‌نژاد در پاسخ به این دغدغه‌ها در خبری خوش گفت که برنامه‌های متنوعی برای خرید دام عشایر و دادن علوفه به آن‌ها داریم.

وی افزود: برای دام عشایر، خرید تضمینی ۵۰ هزار راس دام پیش بینی شده اما تاکنون فقط ۴۰۰ راس دام از عشایر خرید شده که همین جا از مسئولان استان می‌خواهم که زمینه خرید دام از عشایر را فراهم کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: سه راهکار حمایتی وجود دارد و عشایر می‌توانند مستقیما دام خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند که با قیمت مصوب تعیین شده، دام آنها خریداری می شود؛ راه دوم این است که برخی عشایر علاقه دارند دام خود را نگه دارند ولی به خاطر خشکسالی مشکل در تامین علوفه دارند که برای این افراد پشتیبانی امور دام قراردادی را با آنها منعقد می کند و علوفه را می دهد و پس از سه ماه عشایر یا دام پروار خود را تحویل می دهند و تسویه حساب می کنند و یا این که دام خود را می فروشند و بدهی خود را تسویه می کنند‌.

وی خاطرنشان کرد که این کار با قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه‌ها یا خود عشایر از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین در مورد صادرات دام عشایر هم گفت: درصدی از دام مازاد عشایر را باید بتوانیم صادر کنیم. ساز و کار صادرات دام انجام شده و انشاالله همزمان با استان ایلام در کهگیلویه و بویراحمد هم با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام و مباشرت اتحادیه‌های مربوطه، اجرایی خواهد شد.

ساداتی‌نژاد به موضوع آب‌رسانی و ایل‌راه‌ها هم اشاره کرد و افزود: با حمایت نماینده مردم کهگیلویه در مجلس، امسال اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به موضوع ایل‌راه‌ها اختصاص داده شد که در مقابل نیازها، عدد ناچیزی است اما در سال ۱۴۰۱ پیگیر هستیم که یک ردیف اعتباری برای دو دغدغه تامین آب و ایل‌راه‌ها در حوزه عشایر اختصاص داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش پایانی صحبت‌هایش، عشایر را ذخایر انقلاب خواند و گفت: نقش عشایر در تامین امنیت پروتئینی بر کسی پوشیده نیست و با جدیت پیگیری رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید