Iranian Agriculture News Agency

بازدید معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از سایت های باغبانی شهرستان ایوان

در این سفر چند ساعته که با هماهنگی فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی انجام شد، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، حاجیوند از مدیران وزارت، فلاحی نماینده مجلس، سبزی فرماندار ایوان، زرین جوب معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان، افراز مدیر باغبانی سازمان و حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از سایت های باغبانی پلیه، بانبکر و مزرعه ۱۴ بازدید و با تعدادی از باغداران دیدار و گفتگو کردند.

بازدید معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از سایت های باغبانی شهرستان ایوان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر، وضعیت باغات موجود در شهرستان ایوان را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت استان ایلام عموما و شهرستان ایوان خصوصا پتانسیل های زیادی برای توسعه باغات دارند، بنابراین ضرورت دارد روی توسعه باغبانی در استان ایلام بیشتر سرمایه گذاری کرد.

پس از ارائه گزارشی از سیمای کشاورزی شهرستان ایوان توسط حیدری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، فلاحی هم مشکلات و نیازمندیهای بخش کشاورزی شهرستان ایوان را تشریح کردند و درخواست اعتبار کافی جهت اجرای پروژه های باغبانی از جمله تخصیص اعتبار لازم جهت الحاق بخشی از اراضی پلیه و بانبکر به سایت های باغبانی این مناطق، الحاق بخشی از اراضی مستعد باغبانی در مجاورت مزرعه ۱۴ و سد کنگیر، مطالعه پروژه برگشت آب از سد شرفشاه برای بخش مرکزی ایوان، کاشت باغات در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شیبدار بخش مرکزی و زرنه ایوان، احداث پل بر روی رودخانه کنگیر جهت تسهیل در عبور و مرور باغداران، کمک بلاعوض به افرادی که قصد احداث باغ دارند و..... را  مطرح کردند و برومندی هم ضمن موافقت، دستورات لازم جهت تخصیص اعتبار به تعدادی از پروژه های مذکور را صادر کرد.

در بازگشت مقارن ساعت ۲۲/۳۰، فلاحی جلسه ای را با دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و معاونین باغبانی و آب و خاک ایشان و اقدسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل داد.

در این جلسه، فلاحی ضمن بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان با حضور وزیر، مصوبات سفر امروز معاون باغبانی به شهرستان ایوان را پیگیری کرد و موافقت های لازم جهت اجرای مصوبات را از وزیر نیز گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید