Iranian Agriculture News Agency

طوقی در گفتگو با ایانا:

140هزار هکتار از ارضی کشاورزی سیستان و بلوچستان زیرکشت پاییزه می‌رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 140 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان زیر کشت پاییزه قرار خواهد گرفت.

140هزار هکتار از ارضی کشاورزی سیستان و بلوچستان زیرکشت پاییزه می‌رود

امان ا...طوقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به فرارسیدن فصل پاییز اظهار داشت: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور آغاز و به تدریج با کشت محصولاتی شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایرمحصولات سبزی و صیفی ادامه خواهد یافت.

وی عمده سطح زیرکشت محصولات زراعی پاییزه در استان را گندم، جو، پیاز، کلزا، یونجه، گوجه فرنگی، قصیل، شبدر و باقلا عنوان کرد و افزود: کلیه مقدمات کشت پاییزه شامل بذر، سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح 140 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آماده و بزودی کار کشت پاییزه آغاز خواهد شد.

طوقی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی، از همه کشاورزان استان خواست با انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت وتغذیه به موقع اراضی کشاورزی و دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات، نسبت به بیمه محصولات خوداقدام کنند.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای کمک به کشاورزان سیستانی و بلوچستانی در کشت پاییزه از توان کارشناسی و علمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات، شرکت خدمات حمایتی، بانک کشاورزی، غله و خدمات بازرگانی استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید