Iranian Agriculture News Agency

رییس جمهوری در سفر به سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

لزوم تسریع در رفع مشکلات صیادان جنوب سیستان وبلوچستان

رییس جمهوری در سفر به سیستان و بلوچستان بر تسریع در رفع مشکلات صیادان جنوب سیستان وبلوچستان تاکید کرد.

لزوم تسریع در رفع مشکلات صیادان جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی درسفر به سیستان وبلوچستان عصر امروز ضمن بازدید از بندر صیادی کنارک و گفتگو با تعدادی از صیادان به صورت چهره به چهره، از نزدیک در جریان مشکلات صیادان استان قرار گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای توسعه و ایجاد اشتغال جوانان در منطقه وجود دارد، دستور پیگیری و رفع مشکلات صیادان از طریق استانی و ملی را خواستار شد.

صیادان منطقه  در این گفتگوی مستقیم و صمیمانه  با رئیس جمهور  ضمن بیان برخی مشکلات، خواستار صدور موافقت اصولی ساخت و تامین شناور توسط شیلات، ممنوعیت صید ترال در منطقه و موافقت با افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی کلاس قایق، توسعه اسکله پهلوگیری و خرید تجهیزات ایمنی و عدم الزام به نصب سامانه vms به دلیل هزینه بالای آن شدند. 

 در این بازدید رئیس بندر مرکزی و اداره شیلات شهرستان کنارک با اشاره به اهمیت صنعت شیلات در استان و بویژه شهرستان کنارک، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز به منظور ایجاد زیرساخت های ایمنی و خرید تجهیزات مورد نیاز اجرای سیستم اطفا حریق، لایروبی و خرید تجهیزات پهلوگیری مورد نیاز بنادر صیادی شهرستان شدند.

به گزارش ایانا، در بندر صیادی کنارک افزون بر ١١ هزار و ۶٠٠ صیاد  فعالیت دارند  که حدود ٨۵ هزار تن صید سالیانه این صیادان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید