Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به اراک:

حفاظت از شهر و زیرساخت‌ها با توسعه پارک آبخیز در استان مرکزی

تجربه سیل دروازه قرآن تکرار نخواهد شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از اهداف پارک‌ آبخیزها‌ این است که با کنترل آب باران از طریق این سازه‌ها، مردم شهر و توسعه شهر را از سیل نجات دهیم.

حفاظت از شهر و زیرساخت‌ها با توسعه پارک آبخیز در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به اراک، با تشریح برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان مرکزی گفت: امسال ۲۴ حوضه آبریز را مورد مطالعه قرار دادیم.

خاوازی افزود: تقریبا می‌شود گفت که ۱۱ شهر کشور مانند دروازه قرآن شهر شیراز که در معرض سیل هستند را کاملا پوشش دادیم و برای سال‌های آتی انشاالله هیچ مشکلی برای این‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف این پارک‌ آبخیزها‌ این است که با کنترل آب باران از طریق این سازه‌ها، مردم شهر و توسعه شهر را از سیل نجات دهیم و در ضمن مردم در این پارک‌ها با انواع سازه‌های آبخیز داری آشنا می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پارک آبخیز یک فضای بسیار مناسب و خیلی جذاب است و از نظر گردشگری هم مورد اهمیت است که قطعاً مردم در آینده از این فضا نگه‌داری می‌کنند.

وی ادامه داد: دو موضوع مهم را در استان پیگیری خواهیم کرد که یکی پارک آبخیز در اراک است که به همت  استاندار و همکاران ما در منابع طبیعی در سازمان جهادکشاورزی اتفاق افتاده  و افتتاح خواهد شد.

خاوازی تصریح کرد: از جنگل کاری ۲ هزار هکتاری هم که کار خیلی خوبی هست که در استان مرکزی انجام شده امروز بازید می‌کنیم.

وی اظهار کرد: نهالستان بسیار های‌تک پسته در ساوه هم که برای توسعه باغات پسته کل کشور در نظر گرفته شده بازدید خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این نهالستان پسته می‌تواند پایه انواع باغ‌های مادری پسته در کشور باشد که سرمایه گذاری خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید