Iranian Agriculture News Agency

کشاورز نمونه ملی تولیدکننده گندم؛

بی‌نیازی از واردات گندم با گلوتن 30درصد برای صنعت ماکارونی

با تولید گندم آبی از واردات گندم بی‌نیاز می‌شویم

کشاورز نمونه ملی تولیدکننده گندم، گفت: برای اولین بار در کشور کشاورزان استان کرمان قرار داد همکاری با کارخانه های ماکارونی برای تحویل گندم با گلوتن 30درصد منعقد کرده‌اند.

بی‌نیازی از واردات گندم با گلوتن 30درصد برای صنعت ماکارونی

به گزارش خبرنگار ایانا، سلطانی کشاورز نمونه ملی تولیدکننده گندم از کرمان در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر افزایش درآمد کشاورزان در سال‌های اخیر از رئیس جمهور خواست تا بودجه‌ای حداقلی برای کشاورزانی که از روش‌های مدرن آبیاری مانند نوارهای تیپ استفاده می‌کنند، اختصاص دهد.

وی با اشاره به وجود دو میلیون هکتار اراضی آبی در کشور، گفت: اگر بتوانیم میانگین تولید گندم را از 4تن به 5.5تن در هر هکتار برسانیم، خواهیم توانست با تولید گندم دیم برای  همیشه از واردات این محصول بی‌نیاز شویم و خودکفایی گندم را در کشور تثبیت کنیم.

سلطانی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور کشاورزان استان کرمان قرارداد همکاری با کارخانه‌های ماکارونی برای تحویل گندم با گلوتن 30درصد منعقد کرده‌اند، یادآور شد:  این مهم با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، مجری طرح گندم، استاندار استان کرمان و رئیس جهاد کشاورزی استان محقق شده است.

کشاورز نمونه ملی تولیدکننده گندم یادآور شد: این گندم‌ها با گلوتن 30درصد و کیفیت بالاتر قابل رقابت با مرغوب‌ترین گندم تولیدی در جهان در تامین مواد مورد نیاز صنعت ماکارونی هستند.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم گسترش فضای گلخانه‌ای و ارتقاء کیفیت  سازه‌ها و سیستم‌های مدرن، تولید و بازدهی بهره‌وری بالای محصولات با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین، بهره‌گیری از بذور مرغوب و گسترش آموزش و ترویج را شاهد بوده‌ایم.

سلطانی با اشاره به  گسترش و ترویج آموزش غیررسمی از طریق فضای مجازی و گروه‌های تخصصی خود ساخته، توجه به تعاونی های روستایی  وتوجه به مشکلات آنها، تخصیص اعتبار بی‌سابقه و ارزان برای خرید ماشین آلات کشاورزی سبب شده تا ضریب مکانیزاسیون از یک و دو دهم درصد به بیش از ۲ درصد و بیشتر برسد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانک کشاورزیبه کشاورزان، گفت: پرداخت تسهیلات در دولت تدبیر و امید بیشتر از تمام ادوار گذشته بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید