Iranian Agriculture News Agency

"خاوازی" در جمع خبرنگاران در جنوب کرمان:

پرداخت خسارات کشاورزان آسیب‌دیده، از صندوق بیمه کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز با مدیر صندوق بیمه کشاورزی به توافق رسیدیم که بدون فوت وقت از هر محلی که امکان پذیر است، خسارت کشاورزانی که بیمه بودند پرداخت شود و آن ها معطل نباشند و به سرعت این اتفاق خواهد افتاد.

پرداخت خسارات کشاورزان آسیب‌دیده، از صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به جنوب کرمان پس از بازدید از مزارع خسارت دیده و افتتاح طرح‌های کشاورزی در جنوب کرمان در جمع خبرنگاران گفت: بسیار متاسفم که محصولات کشاورزی جنوب کرمان بر اثر سرما و طوفان از بین رفته است و کشاورزان متضرر شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید‌های امروز از مزارع خسارت دیده سیب زمینی و پیاز در جنوب کرمان افزود: تمام موارد را مورد ارزیابی قرار دادیم. 

خاوازی با اشاره به اینکه با حضور معاون اول رییس جمهور کار کارشناسی عرضه و دستور بسیار خوبی  ارائه شد، بیان کرد: با وزیر کشور مکاتبات را انجام دادیم، چون قانونا وزیر کشور پیشنهاد وزارت جهاد را در هئیت وزیران مطرح می‌کند و تصمیمات خوبی گرفته شده است.

وی تأکید کرد: فردا در هئیت وزیران گزارش سفر را خواهم داد و پیگیری خواهیم کرد که پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به سرعت به صحن هیئت وزیران رود.

خاوازی تصریح کرد: عمده کاری که می‌شود برای کشاورزان انجام داد این است که مصوبه ها را سریعا به تصویب برسانیم تا کشاورزان خود را برای کشت بعدی آماده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ان شالله بتوانیم با کمک بانک مرکزی، مشکل کشاورزان را حل کنیم که جبران خسارت وارده شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امروز با مدیر صندوق بیمه کشاورزی به توافق رسیدیم که بدون فوت وقت از هر محلی که امکان پذیر است، خسارت کشاورزانی که بیمه بودند پرداخت شود و آن ها معطل نباشند و به سرعت این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مقرر شد از محل یارانه‌هایی که در اختیار بخش کشاورزی است و همچنین کمک‌های اعتباری به کشاورزانی که در حوزه باغبانی دچار خسارت شده‌اند، نیز کمک شود.

خاوازی گفت: همچنین تصمیم گیری شد  از محل کارت کشاورز که ما اعتبار قابل توجهی در این قسمت داریم، تسهیلاتی برای کشاورزان بخشی  از  جنوب کرمان که دچار خسارت شده اند در نظر بگیریم  و در اختیار آن‌ها قرار دهیم که  این تسهیلات به عنوان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار آن‌ها  قرار می گیرد که  بتوانند کار کشاورزی آن‌ها در فرآیند مناسب و سطح خوبی قرار گیرد.

وی بیان کرد: نکته بسیار مهمی که امروز برای استان کرمان تصمیم گیری شد، بحث زنجیره‌های دام و طیور است که استان کرمان به اندازه کافی توانایی تامین نیاز استان را ندارد و مجبور است از استان‌های دیگر تامین کند و این در قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیر می‌گذارد.

خاوازی بیان داشت: مصوب کردیم بانک کشاورزی بدون محدودیت به صنایع مرتبط با کشت و کار و دام طیور تسهیلات لازم را اعطا کند.

او افزود: سرمایه گذارها در  استان کرمان به ویژه جنوب کرمان می‌توانند ورود پیدا کنند و مجوز‌های لازم را صادر خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با تصمیماتی که گرفته شد بتوانیم قدمی برای کشاورزان برداریم و کمی از نگرانی‌های کشاوزان کم کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید