Iranian Agriculture News Agency

"برومندی" در نشست با صادرکنندگان و مسئولان صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان غربی :

نگاه دانش محور اولویت توسعه بخش باغبانی در کشور است

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نگاه دانش محور به بخش باغبانی اولویت این وزارتخانه بوده و در این راستا موسسه تحقیقات علوم باغبانی تشکیل شده است.

نگاه دانش محور اولویت توسعه بخش باغبانی در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدمهدی برومندی در نشست با صادرکنندگان و مسئولان صنایع تبدیلی کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: ایجاد پژوهشکده میوه‌های سردسیری گام مثبتی در راستای حرکت در مسیر کشاورزی دانش محور است.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه این بخش در آذربایجان غربی اهتمام خاصی دارد و در صدد است تا در سند توسعه باغبانی استان تجدید نظر شود.

برومندی با بیان اینکه ایجاد باغ مادری در آذربایجان غربی تصویب شده، اضافه کرد: توسعه گلخانه‌ها نیز با توجه به نقش آنها در کاهش مصرف آب مورد توجه است و از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: بازسازی باغ‌های درجه ۳ نیز در آذربایجان غربی و تولید نهال سالم و عاری از ویروس در کشور از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که در فرایند تولید و بازاریابی و فروش وجود دارد، عدم وجود یک زنجیره کامل است.

نادر صادقی بیان کرد: در بخش کشاورزی استان روی زنجیره ارزش سیب و انگور خوب کار شده است اما زنجیره تأمین مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت زنجیره تأمین، عامل کلیدی برای ایجاد و تداوم مزیت رقابتی محصولات تولیدشده کشاورزان در بازار است، گفت: این زنجیره به عنوان یکی از مبانی زیرساختی پیاده‌سازی کسب و کار در دنیا مطرح شده است.

صادقی ادامه داد: اگر کشاورزان استان از زنجیره تامین اطلاع داشته باشند، در بحث بازاریابی و فروش با مشکلات مواجه نمی‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: گاهی مشاهده می‌شود با وجود سیستم مطلوب حمل و نقل در بخش کشاورزی بهره‌برداران با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این ناشی از ناآگاهی از زنجیره تامین است.

در جریان سفر ۲ روزه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به آذربایجان غربی، همزمان ۱۳۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۴۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می‌رسد و از ۱۸ رقم دستاورد تحقیقاتی بخش کشاورزی رونمایی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید