Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با کشاورزان آذربایجان غربی:

طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود

استقبال از کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین در کشور با جدیت پیگیری شود.

طرح ملی احیای مرغ نژاد آرین با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی‏، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی در دیدار چهره به چهره با کشاورزان و بهره‌برداران استان آذربایجان غربی که به منظور بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی انجام گرفت، با بیان این مطلب اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای طرح ملی احیای مرغ لاین آرین تمام تلاش خود را برای تامین بسته‌های حمایتی، تشویقی و ترویجی این صنعت به کار بسته است.

خاوازی با اشاره به اهمیت احیای مرغ لاین در کشور تصریح کرد: با توجه به وجود مجتمع مرغ لاین آرین در کشور و توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و مناسب و نیز دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص احیای مرغ لاین آرین و توجه تمام مسئولین عالی رتبه کشور، در بودجه ۱۴۰۰ نیز تسهیلات حمایتی و تشویقی خوبی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که هم اکنون مشکلی در تامین نهاده‌های واحدهای تخم‌گذار، گوشتی و مرغ اجداد کشور وجود ندارد، گفت: ذخیره کافی در انبارها برای تامین نهاده‌های بخش کشاورزی وجود داشته و مشکلی در تامین نهاده ها در بخش طیور وجود ندارد.

استقبال از کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی، ادامه داد: بانک کشاورزی به منظور تامین به موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، کشاورزکارت را با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار ذینفعان بخش قرار می‌دهد.

خاوازی با بیان اینکه باید به کشاورزان اطلاع رسانی لازم در خصوص مزایای کشاورز کارت انجام گیرد تا اکثریت کشاورزان بتوانند از آن بهره مند شوند، تصریح کرد: بانک‌های کشاورزی که در امر صدور کشاورز کارت پیشتاز باشند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

در ادامه کشاورزان حاضر در جلسه، مواردی از قبیل موانع صادراتی سیب درختی، عدم تامین به موقع سوخت ماشین آلات کشاورزی، راه اندازی شبکه کشاورزی، تقویت زنجیره‌های تولید طیور و حمایت از توسعه مرغ نژاد آرین و همچنین مشکل اخذ تسهیلات اعتباری بانکی را مطرح کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با استماع مشکلات موجود بهره برداران بخش کشاورزی استان، راهکارها و پیشنهادات لازم را برای حل این مشکلات ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید