Iranian Agriculture News Agency

برومندی خبر داد:

احداث ۲۱ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور در سال جاری

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار هکتار گلخانه در کشور احداث شده که ۴۳ درصد هدف گذاری انجام شده برای این بخش تا سال ۱۴۰۴ است.

احداث ۲۱ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمدمهدی برومندی در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی سردشت اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احداث گلخانه در سطح کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا سال ۱۴۰۴ باید در ۴۸ هزار هکتار از اراضی سطح کشور گلخانه احداث شود که تاکنون ۲۱ هزار هکتار آن محقق شده است.

وی افزود: اگر وضعیت و موقعیت جغرافیایی ایران با سایر کشورها مقایسه شود، کشورمان در کمربندی قرار گرفته که می‌تواند استراتژیکی ترین محصولات دنیا را تامین کند.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به موفقیت بخش کشاورزی در کشور اضافه کرد: در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا، بسیاری از بخش‌های اقتصادی کشور رشد منفی داشته اما در بخش کشاورزی رشد مثبت داشته‌ایم.

برومندی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوب سال ۱۳۹۶ باید ۱۰۰ هزار هکتار اراضی شیبدار در بخش کشاورزی توسعه یابد، بیان کرد: در آذربایجان‌غربی در این خصوص، پتانسیل زیادی وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی به اجرای طرح های کشاورزی، شیلات، توسعه باغ‌ها به ویژه سماق، انگور و انجیر، کشت گیاهان دارویی، استفاده از حق آبه آب‌های مرزی، احداث گلخانه و آبیاری سیستم نوین قول مساعد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید