Iranian Agriculture News Agency

حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

افتتاح دو واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای امام رضا(ع) در خراسان شمالی

دو واحد گلخانه در شهرک امام رضا(ع) در خراسان شمالی با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح دو واحد گلخانه در شهرک گلخانه‌ای امام رضا(ع) در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، صبح امروز پنج شنبه 11 دی ماه، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان خراسان شمالی از شهرک گلخانه‌ای امام رضا (ع) در شهرستان مانه و سملقان بازدید و دو واحد گلخانه را افتتاح کرد.

گفتنی است، حجم عملیات این دو واحد گلخانه 9 هزار متر مربع بوده و ظرفیت تولید این گلخانه‌ها 450 تن و میزان  اشتغال ایجاد شده مستقیم 10نفر وغیر مستقیم 16 نفر است.

میزان اعتبار هزینه شده برای این دو واحد گلخانه، شامل اعتبارات ملی 1،8، استانی 0،3 و تسهیلات 2،6 میلیارد ریال است و با افتتاح این دو واحد گلخانه، تولید شهرستان از 230هزار تن به 230.5 هزار تن افزایش می‌یابد.     

لازم به ذکر است، مجتمع گلخانه‌ای امام رضا(ع) در شهرستان مانه و سملقان در سه فاز با مساحت 115 هکتار و 60 قطعه احداث شده است  که از 40 قطعه فاز اول و دوم آن 30 قطعه واگذارشده و فاز سوم زیرساخت ها تکمیل و آماده واگذاری است و تاکنون 10 طرح با سطح 6.4 هکتار برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی و 3 طرح با سطح 1.3 هکتار انعقاد شده است.

در حال حاضر 25 قطعه با سطح 13.5 هکتار در حال ساخت و اجرا است و 2 واحد با مساحت 0.9 هکتار به بهره برداری رسیده و محصول گوجه فرنگی و خیار با ظرفیت سالانه 400 تن تولید می‌کند.

همچنین، آیین کلنگ زنی پروژه مرغ گوشتی و کارخانه جوجه‌کشی رهنما، با حضور مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هئیت همراه با سرمایه گذاری ۸۰۰میلیارد ریال که مرغ گوشتی به ظرفیت ۹۰۰۰۰ قطعه و کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۱۵میلیون قطعه در سال و با اشتغالزایی ۲۱۰ نفر در بخش مانه شهرستان مانه و سملقان انجام شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید