Iranian Agriculture News Agency

طرح کاداستر، راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه‌های ملی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: طرح کاداستر، راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی است.

طرح کاداستر، راهکاری برای تثبیت مالکیت دولت و افزایش ضریب حفاظتی عرصه‌های ملی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علینقی حیدریان که در سی و دومین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی ودولتی استان تهران سخن می گفت افزود: با اجرای طرح کاداستر و بنا بر دقتی که در این طرح پیش بینی شده از وقوع بسیاری از سوء استفاده های احتمالی و تعرض به انفال پیشگیری شده و در سایه این اقدام شاهد افزایش ضریب حفاظتی برای عرصه های ملی خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اراضی ملی بیشتر از سایر منابع مورد طمع افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرد، با اجرای این طرح علاوه بر کاهش تصرفات و تخلفات به این اراضی، از طرح دعاوی و تشکیل پرونده های قضایی کاسته شده و بدینوسیله حجم کاری دستگاه قضا و دولت به شدت کاهش می یابد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران روان سازی و تسریع در پاسخگویی به استعلامات را از مزایای دیگر اجرای این طرح برشمرد و اظهار کرد: با کاداستری شدن پلاک های ثبتی و بارگذاری آنها در سامانه کاداستر، امکان پاسخگویی سریع به استعلامات و تکریم ارباب رجوع فراهم خواهد شد.

حیدریان اجرای طرح کاداستر را به عنوان مهم ترین اولویت مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری دانست و در این باره تأکید کرد: با عنایت به اهمیت و ضرورت تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال، اجرای این طرح در قالب طرح 9 در 99 و یکی از اقدامات جهشی سال جاری به جد در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه دو فقره سند تک برگ کاداستری صادر شده به میزان 2 هزار و 148هکتار مربوط به اراضی ملی پلاک های ثبتی حکیم آباد و نجف آباد شهرستان ری تحویل کارگروه شد و با حضور مسئولان ادارات ثبت و منابع طبیعی شهرستان های شمیرانات و ری برخی از پلاک های ثبتی این دو شهرستان نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید