Iranian Agriculture News Agency

36 هزار مترمربع از اراضی ملی ورامین رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین از رفع تصرف 36 هزار مترمربع از اراضی ملی پلاک جهان آباد شهرستان ورامین خبرداد.

36 هزار مترمربع از اراضی ملی ورامین رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران اصغر سپه‌وند گفت: این اراضی با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی و در اجرای حکم قطعیت یافته صادره از سوی دادگاه عمومی بخش جوادآباد ورامین از ید متصرف خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای حکم قضائی مبنی بر بازپس گیری این اراضی تصرفی که اقدامات غیرقانونی شخم و شیار بر روی آن انجام شده بود، با حضور عوامل نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین به مرحله اجرا درآمد.

سپه وند با اشاره به اینکه مردم نقش مهم و محوری در توسعه و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را دارند خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و باید آحاد مردم جامعه بویژه جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد در این خصوص همیار منابع طبیعی باشند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان‌های قرچک و ورامین حفاظت از انفال و اراضی ملی را اساسی ترین و مهم ترین وظیفه سازمانی مجموعه منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: اقدامات حفاظتی در قالب اکیپ های گشت و مراقبت و رصد روزانه عرصه های ملی با جدیت دنبال می شود و در دستور کار قرار دارد.

وی اذعان کرد: چنانچه حفاظت از این عرصه ها به خوبی انجام شود این منابع ارزشمند کمتر دچار آسیب شده و برای نسل‌های آینده نیز حفظ خواهد شد.

شهرستان ورامین دارای 220 هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید