Iranian Agriculture News Agency

کارگاه آموزشی طرح توسعه زراعت چوب برگزار شد

کارگاه آموزشی طرح توسعه زراعت چوب با هدف آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان جنگل کاری و بخش فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و شهرستان های تابعه با نحوه اجرای این طرح از لحاظ مدیریتی و فنی اجرایی برگزار شد.

کارگاه آموزشی طرح توسعه زراعت چوب برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلال باقری کارشناس دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدرس این کارگاه آموزشی در حاشیه برگزاری این کارگاه به اهمیت اجرای طرح توسعه زراعت چوب اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح تنفس یا توقف بهره برداری از جنگل ها و نیاز صنایع و کارخانجات وابسته به ماده اولیه چوب، اجرای این طرح یکی از سیاست های مهم و راهبردی سازمان جنگل ها به شمار می آید و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی درباره اهداف مورد نظر در اجرای طرح توسعه زراعت چوب خاطر نشان کرد: گسترش پوشش گیاهی، تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی و حفاظت آب و خاک از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است.

این کارشناس منابع طبیعی کاشت و توسعه زراعت چوب را راهکاری علمی و عملی برای حفاظت از عرصه های جنگلی دانست و اذعان کرد: با تولید چوب از محل زراعت چوب برداشت های غیرقانونی کاهش یافته و بدینوسیله با این اقدام شاهد حفاظت از عرصه های جنگلی خواهیم بود.

این مدرس کارگاه آموزشی توسعه زراعت چوب در ادامه به سیاست های حمایتی سازمان جنگل ها و ادارات کل منابع طبیعی سراسر کشور برای اجرای هر چه بهتر این طرح اشاره کرد و گفت: در اختیار گذاشتن نهال های اصلاح شده سریع الرشد همچون صنوبر و اکالیپتوس، ارائه تسهیلات وجوه اداره شده در قالب کمک های فنی و اعتباری از سیاست های حمایتی این طرح است.

گفتنی است در قالب طرح 9 در 99 و با برنامه ریزی های بعمل آمده، در نظر است 760 هکتار از اراضی مستعد استان تهران در سال جاری زیرپوشش طرح زراعت چوب قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید