Iranian Agriculture News Agency

استقرار ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در مراتع لار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات گفت: امسال با صدور مجوز به تعداد 146 مورد، 32 هزار و 387 کلنی زنبور عسل در مراتع ییلاقی لار استقرار یافتند و از این مراتع و کلنی ها 300 تن عسل تولید شده است.

استقرار ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در مراتع لار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حسن شکری با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل پائیز و خنک شدن هوا کلنی های زنبور به مناطق گرمتر منتقل شده‌اند، گفت: به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت های عرصه های مرتعی لار، قبل از استقرار کلنی ها، عملیات ساماندهی زنبورداران با حضور کارشناسان منابع طبیعی و جهادکشاورزی به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در عملیات ساماندهی، مراتع مورد بازدید قرار گرفت و هر سامان عرفی بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گلدار و شهددار، وضعیت منابع آبی، راه های دسترسی و... برای استقرار کلنی ها در نظر گرفته شد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات مراتع لار را از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد دانست و یادآور شد: مراتع لار دارای ارزش های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی است که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است که برای تحقق بخشیدن به این امر مهم حمایت همه جانبه مسئولان و دست اندکاران را می طلبد تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های احیایی و حفاظتی با سرعت بیشتری در سطح این مراتع اجرا شود.

وسعت مراتع لار بیش از 73 هزار هکتار است که با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اقلیمی، این منطقه قطب مهمی برای پرورش زنبور و تولید عسل به شمار می آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید