Iranian Agriculture News Agency

اخذ سند کاداستری برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین گفت: با توجه به اجرای «طرح ۹ در ۹۹» تاکنون برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین سند تک برگ کاداستری اخذ شده است.

اخذ سند کاداستری برای ۳۲ هزار و ۴۶ هکتار از عرصه‌های ملی ورامین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران اصغر سپه وند درباره جزئیات اجرای این طرح در سطح شهرستان ورامین گفت: یکی از محورهای 9گانه اعلامی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی است که در این خصوص با تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد وجود دارد، تاکون برای 32 هزار و 46 هکتار از عرصه های ملی این شهرستان اسناد تک برگ کاداستری اخذ شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های جهشی 9 گانه، مدیریت و بهره برداری از مراتع است که در این خصوص برای 196 هزار هکتار از مراتع شهرستان ورامین طرح های مرتع‌داری تهیه شده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های قرچک و ورامین اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح 1300 هکتار ذخیره گاه جنگلی گز مورد شناسایی قرار گرفته است که تهیه طرح برای عملیات حفاظتی، زادآوری و احیاء در دستور کار است.

سپه وند به احاله مدیریت و بهره وری پارک های جنگلی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تکلیف قانونی، پارک جنگلی 35.5 هکتاری شهرستان قرچک به شهرداری این شهرستان احاله شد.

وی درباره پوشش حفاظتی به عنوان یکی دیگر از فعالیت های 9 گانه جهشی در سال جاری خاطر نشان کرد: پوشش حفاظتی با هدف حفاظت بهتر و بیشتر از عرصه های منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد که در این خصوص عرصه های ملی به مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی از لحاظ چرای دام، آتش سوزی، تصرفات و قاچاق چوب های تاغ بلوک بندی شده اند.

این مقام مسئول در ارتباط با توسعه دولت الکترونیک تصریح کرد: به منظور تسریع در مکاتبات و رسیدگی تمامی مکاتبات و استعلامات به صورت الکترونکی انجام می پذیرد و ارتباط با شبکه های دولت برقرار است.

وی اضافه کرد : درخصوص اقدامات لازم برای اخذ حقوق دولتی تاکنون 40 پرونده جهت وصول مطالبات دولتی ناشی از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در مراجع قضائی تشکیل شده و طی شش ماهه سال جاری مبلغ 700 میلیون ریال مطالبات اخذ و به خزانه واریز شده است.

سپه وند تشکیل یک مورد تعاونی فراگیر بهره برداران شهرستان ورامین و عضویت در صندوق منابع طبیعی را از دیگر فعالیت های 9 گانه برشمرد.

وی به طرح های محوری سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 500 هکتار طرح احداث هلالی های آبگیر و مدیریت پرورشی در تاغزارهای ورامین و 200هکتار احداث هلالی های آبگیر به همراه کاشت بذر درمنه دشتی در حوزه آبخیز سیاهکوه ورامین به مرحله اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید