Iranian Agriculture News Agency

7 پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در هفته دولت افتتاح می شود

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: همزمان با هفته گرامیداشت دولت، 7 پروژه آبخیزداری و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در استان تهران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

7 پروژه آبخیزداری و جنگل کاری در هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علینقی حیدریان درباره جزئیات پروژه های قابل افتتاح افزود: از 7 پروژه قابل افتتاح 5 پروژه مربوط به عملیات آبخیزداری است که در حوزه‌های آبخیز شهرستان های شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، تهران و ری به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی-گابیونی، خشکه چین و مرمت سازه های مکانیکی به حجم عملیات بیش از 880 هزار مترمکعب انجام شده است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: 2 پروژه جنگل کاری قابل افتتاح نیز در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند به میزان 100 هکتار و حوزه آبخیز واریش شهرستان تهران در سطح 56 هکتار اجرائی شده است.

حیدریان با بیان اینکه در عملیات جنگل کاری از گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه استفاده شده است اظهار کرد: برای اجرای پروژه های جنگل کاری از گونه های مثمر و غیر مثمر همچون زرشک، زالزالک، سماق، گلابی وحشی، سرو نقره ای، داغداغدان، زبان گنجشک و کاج تهران استفاده شده است.

وی به اهداف اجرای این پروژه ها اشاره کرد و بیان داشت: حفاظت و تثبیت خاک، کنترل روان آب های سطحی، افزایش نفوذپذیری آب و انتقال آن به سفره‌های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای پروژه های قابل افتتاح نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید