Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح کاداستر مطالبه جدی دستگاه‌های نظارتی است

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در جلوگیری از تعرض و سوء استفاده از عرصه های ملی، اجرای این طرح مطالبه جدی دستگاه‌های نظارتی است.

اجرای طرح کاداستر مطالبه جدی دستگاه‌های نظارتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علینقی حیدریان که در آئین تکریم و معارفه معاون فنی این اداره کل سخن می‌گفت، اجرای طرح کاداستر را بسیار مهم و از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی دانست و افزود: از آنجایی‌که استان تهران از شرایط ویژه ای همچون ارزش افزوده بالای اراضی برخوردار است، اجرای طرح کاداستر یکی از اولویت های مهم این اداره کل به شمار می آید و در دستور کار جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت های منابع طبیعی باید بر اساس قوانین و مقررات انجام شود به طوری که هم حقوق دولت و هم مردم رعایت شود و مورد تضییع قرار نگیرد که بر همین اساس لازم است پاسخ درخواست های مردم به صورت سریع و شفاف و منطبق با قوانین و دستورالعمل ها داده می شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران به توسعه گیاهان داروئی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های سال جاری این اداره کل که در طرح 9 در 99 نیز تأکید شده توسعه گیاهان داروئی در قالب اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی است.

وی از ابلاغ قریب الوقوع شیوه نامه مربوط به حریم شهر خبرداد و در این باره تصریح کرد: بسیاری از اراضی ملی و منابع طبیعی در حریم شهر واقع شده که با ابلاغ این شیوه نامه از سوی سازمان جنگل ها، اراضی واقع در حریم شهر هرچه سریعتر تعیین تکلیف خواهند شد و در اختیار راه و شهرسازی قرار می گیرند که بدین صورت بسیاری از مشکلات حفاظتی برطرف خواهد شد.

حیدریان حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در خصوص پیشگیری از تعرض و تصرف به عرصه های منابع طبیعی اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع باید به جد در دستور کار عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی قرار گیرد و با اجرای دقیق این ماده قانونی شاهد کاهش شدید تصرفات و تخلفات در عرصه های ملی خواهیم بود.

وی اجرای هر چه سریعتر طرح 9 در 99 در سال جاری را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات و خدمات سید علی عظیمی در طول تصدی معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تقدیر بعمل آمد و حکم انتصاب سید نقی عزیزی به عنوان سرپرست جدید معاونت فنی این اداره کل به وی اعطاء شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید