Iranian Agriculture News Agency

عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان به اتمام رسید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات اعلام کرد: عملیات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در حوزه های آبخیز سدهای لار و لتیان به مرحله اجرا درآمده بود به اتمام رسید.

عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان به اتمام رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حسن شکری با اعلام این خبر افزود: اقدامات آبخیزداری در زیر حوزه‌های آبخیز الرم، کمردشت و امام پهنک از حوزه آبخیز سد لار و در زیر حوزه های آبخیز افجه، لوارک، گلوکان، کند و گرامبسرد از حوزه آبخیز سد لتیان انجام شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل خشکه چین، اسکله ریزی، مرمت سازه های مکانیکی، احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی- گابیونی و عملیات بتونی با حجم حدودی 10 هزار مترمکعب و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 958 میلیون تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرائی شده است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در روددره‌ها و زیرحوزه‌های آبخیز مشرف به شهر تهران اشاره کرد و در این باره اظهار کرد: از آنجایی‌که بیشتر حوزه‌های آبخیز این شهرستان مشرف به شهر تهران است که بر همین اساس و به منظور کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات احتمالی، پروژه های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز شمال تهران از جمله دارآباد، گلابدره، دربند، درکه و ولنجک در قالب احداث بندهای سنگی- ملاتی، سنگی – گابیونی و خشکه چین در حال اجراست و از پیشرفت فیزیکی بیش از 70درصدی برخوردار هستند.

شکری یادآور شد: اقدامات آبخیزداری که در بالادست حوزه های آبخیز انجام می شود شرایطی را فراهم می کند که علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک، موجب بهبود شاخص‌های پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی و تقویت سفره های آب زیرزمینی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با توجه به سابقه سیل خیزی در این شهرستان، بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید