Iranian Agriculture News Agency

قاچاقچیان چوب‌های تاغ شهرستان ورامین در دام مأموران منابع طبیعی افتادند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین از به دام افتادن قاچاقچیان چوب های تاغ منطقه ابردژ ورامین خبرداد.

قاچاقچیان چوب‌های تاغ شهرستان ورامین در دام مأموران منابع طبیعی افتادند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، اصغر سپه وند با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش های مردمی مبنی بر قطع درختان تاغ توسط تعدادی افراد سودجو، اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین با همکاری نیروی انتظامی طی عملیات گشت زنی و پیگیری های نامحسوس در چندین شب متوالی، این افراد متخلف را شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مراجع قضائی دادند.

وی درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: این افراد سودجود و متخلف برای رسیدن به منافع شخصی اقدام به قطع درختان تاغ و حمل آنها برای تهیه زغال می کردند که با تلاش های انجام شده در دام قانون گرفتار شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان ورامین دارای حدود 33 هزار هکتار اراضی بیابان است تصریح کرد: با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان و تثبیت شن های روان تاکنون بیش از 11هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات بیابان زدایی و تاغکاری قرار گرفته است.

سپه وند حفظ و نگهداری از جنگل های دست کاشت بیابان منطقه ابردژ ورامین را از سیاست های راهبردی منابع طبیعی شهرستان ورامین برشمرد و در همین ارتباط خاطر نشان کرد: تاغزارهای این منطقه با هزینه های زیاد و تلاش چندین ساله همکاران منابع طبیعی ایجاد شده که از لحاظ زیست محیطی ازاهمیت بسزایی برخوردار است که از این رو حفظ و مراقبت از این سرمایه ملی همکاری و مساعدت دستگاه های ذی ربط را می طلبد تأمین اعتبارات لازم، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی کافی برای حفاظت از این جنگل های دست کاشت بیابانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول منابع طبیعی شهرستان های قرچک و ورامین از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قاچاق چوب و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی، فوراً مراتب را از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید