Iranian Agriculture News Agency

لزوم ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی در استان تهران

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در جلسه بررسی روند اجرای پروژه های حفاظتی بر لزوم ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه های منابع طبیعی تأکید کرد.

لزوم ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، فتاح اسدپور افزود: در کنار اقداماتی حفاظتی، بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت های جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد می تواند نقش موثری در افزایش ضریب حفاظتی عرصه های منابع طبیعی داشته باشد.

وی ادامه داد: اجرای پروژه های حفاظتی موجب کاهش عوامل تخریب و افزایش ضریب حفاظتی عرصه های ملی شده و بستر مناسبی را برای تحقق یافتن وظایف سازمانی از قبیل حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از عرصه های منابع طبیعی فراهم خواهند کرد.

این مسئول حفاظت و حمایت منابع طبیعی استان تهران اظهار داشت: پروژه های حفاظتی و گیاهپزشکی همچون ایجاد کمربند سبز، بررسی و مبارزه با آفات و بیماری ها، نظارت بر نحوه بهره برداری معادن، شناسایی و پیش بینی برای اقدامات تأمینی در مناطق حساس که در معرض تصرف و تخریب بیشتری قرار دارند، نظارت بر روند اجرای طرح های عمومی و عمرانی در عرصه های ملی و پیشگیری از حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی از جمله پروژه هایی هستند که حفظ و حمایت از عرصه های منابع طبیعی را به همراه دارند.

اسدپور با اشاره به اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در کاهش آتش سوزی های احتمالی در عرصه های جنگلی و مرتعی خاطر نشان کرد: شناسایی مناطق حساس و اقدامات پیشگیرانه از قبیل ایجاد آتش بر، برقراری گشت های حفاظتی و نصب تابلوهای هشداردهنده و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی اقداماتی هستند که در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارند.

گفتنی است در این جلسه که مسئولان منابع طبیعی استان تهران حضور داشتند ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های در دست اقدام، تصمیمات و راهکارهای مناسب برای نیل به اهداف سازمانی با توجه به لزوم ارتقاء ضریب حفاظتی در اراضی ملی اتخاد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید