Iranian Agriculture News Agency

طرح ارتقاء آگاهی عمومی در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران اجرا شد

همزمان با گرم شدن هوا و افزایش احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی و ضرورت مشارکت و همکاری عموم مردم در پیشگیری و اطفاء هرگونه آتش سوزی در این عرصه ها، طرح ارتقاء آگاهی عمومی در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی استان تهران اجرا شد.

طرح ارتقاء آگاهی عمومی در پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، در این طرح که تا پایان فصل تابستان بویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات ادامه خواهد داشت، علاوه بر توزیع بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی در مبادی ورودی به اماکن گردشگری و طبیعی که حاوی نکات مهم برای پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی می باشد، کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور مستمر در عرصه های طبیعی ضمن رصد کردن این عرصه ها برای پیشگیری از آتش سوزی، توصیه ها و نکات ایمنی را به شهروندان، گردشگران و مسافران ارائه خواهند کرد.

 

احمد طاهری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه مراسم آغاز این طرح که روز گذشته در شهرستان شمیرانات و با حضور نیروهای منابع طبیعی و جمعی از دوستداران و همیاران طبیعت برگزار شد گفت: از آنجائی که منابع طبیعی جزو سرمایه های ملی و متعلق به همه مردم است، خود مردم بهترین حفاظت کننده از این منابع ارزشمند به شمار می آیند.

وی نقش مشارکت مردم را در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم دانست و افزود: برای تحقق بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی، مشارکت و همکاری مستمر مردم با مجموعه منابع طبیعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در این خصوص مقوله آموزش و اطلاع رسانی می تواند مشارکت پذیری مردم را افزایش دهد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: با گرم شدن هوا، احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی افزایش می یابد که لازم است عموم مردم و گردشگران هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را مد نظر قرار داده و با طبیعت مسئولانه برخورد کرده و مهمان شایسته ای برای طبیعت باشند.

طاهری بیان کرد: پایش و رصد عرصه های منابع طبیعی برای مقابله با هرگونه آتش سوزی احتمالی در سطح استان تهران به طور مستمر در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ابراز داشت: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند و در هنگام وقوع آتش سوزی به سرعت وارد عمل خواهند شد.

وی از عموم مردم و دوستداران طبیعت درخواست کرد: در صورت بروز هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بر اساس این گزارش در این مراسم دکتر وحید جعفریان مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه حدود 3هزار نفر از آحاد جامعه در قالب همیاران طبیعت با سازمان جنگل ها همکاری دارند اظهار داشت: همیاران طبیعت بازوهای اجرایی سازمان جنگل ها در حفاظت و حراست از منابع طبیعی محسوب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این ایام که پتانسیل آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی افزایش یافته است همیاران طبیعت بیشترین نقش را در اطلاع رسانی و کمک در اطفاء حریق و پشتیبانی مردمی داشته اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

جعفریان به برخی نکات ایمنی هنگام مراجعه به طبیعت اشاره و تأکید کرد: از عموم مردم طبیعت دوست درخواست می شود هنگامی که برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به طبیعت مراجعه می کنند از روشن کردن هرگونه آتش جداً خودداری کرده و از رها کردن بطری های شیشه ای در دامن طبیعت پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید