Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبرداد؛

صدور سند تک برگ کاداستری برای 7هزار هکتار از اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه یازدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از 7هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.

صدور سند تک برگ کاداستری برای 7هزار هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا، احمد طاهری با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از برنامه های مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی به شمار می رود اظهار کرد: در اجرای این طرح پلاک‌های حساس در اولویت قرار داشته و این میزان از اراضی که در سال جاری دارای سند تک برگ کاداستری شده اند همگی جزو پلاک های حساس و پراهمیت در استان تهران بوده اند.

وی به کارکرد تشکیل جلسات کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی اشاره کرد و افزود: این کارگروه با هدف تسریع و رفع موانع موجود بر سر راه اجرای طرح کاداستر تشکیل شده است و با توجه به تعامل خوب و موثری که بین ادارات کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران و واحدهای زیر مجموعه وجود دارد خوشبختانه شاهد تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در سطح استان تهران هستیم.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح اهتمام جدی بر آن است که تا پایان سال 99 تمامی اراضی ملی و دولتی استان تهران زیر پوشش اجرای این طرح قرار گیرند.

طاهری درباره مزایای اجرای طرح کاداستر تأکید کرد: از آنجائی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می شود، از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه های ملی و بیت المال جلوگیری شده و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش یافته و شرایط تسریع در پاسخگویی به مراجعین نیز فراهم خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید