Iranian Agriculture News Agency

کاهش خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات انار یزد

خسارت آفت مگس مدیترانه به باغات انار استان یزد ، در سال جاری کمتر از ۵ درصد بود.

کاهش خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات انار یزد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان یزد، در نشست شورای کشاورزی شهرستان مهریز از کاهش خسارت آفت مگس میوه مدیترانه به باغات انار استان خبر داد و گفت: با راه اندازی ایستگاه‌های پیش آگاهی و اطلاع رسانی به موقع و نصب تله جلب کننده ، خسارت آفت در باغات انار استان کمتر از پنج درصد بود که این درصد خسارت معقول است.

فتاحی با اشاره به اینکه همکاری و همراهی کشاورزان نقش مهمی در کنترل این آفت دارد افزود: استان یزد دارای ۸۲ هزار هکتار باغات است که حدود ۳۰ هزار هکتار آن مختص محصولات باغی و در معرض و تهدید این آفت قرار دارد. 

جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در ادامه افزود: در سال جاری بیش از دوازده هزار لیتر سم جلب کننده بین کشاورزان و بهره برداران شهرستان مهریز توزیع شد و با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و کشاورزان این آفت ردپای خودش را از باغات انار استان و شهرستان مهریز گم کرد.

زارع زاده فرماندار مهریز ، ضرورت مدیریت کنترل آفت مگس میوه مدیترانه را با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و کشاورزان استان را خواستار شد و گفت:موج اطلاع رسانی قوی و آگاهی دادن به مردم می‌تواند موثرترین راه مبارزه، کنترل آفت، رضایتمندی کشاورز و کاهش بار دولت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید