Iranian Agriculture News Agency

بازدار در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

صدور مجوز 51 واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۹ واحد سردخانه فعال با ظرفیت ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن به منظور ذخیره سازی محصولات کشاورزی در حال فعالیت هستند.

صدور مجوز 51 واحد سردخانه محصولات کشاورزی در استان لرستان

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با وضعیت سردخانه های تحت پوشش این سازمان اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد تاکنون برای ۵۱ واحد سردخانه برای نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی  مجوز صادر شده که این واحدها  ۲۰۰ هزار تن ظرفیت دارند. 

وی افزود: تعداد پروانه‌های به بهره برداری رسیده هم ۱۱ واحد، با ظرفیت ۲۱ هزار و 384 تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: همچنین ۹ واحد فعال با ظرفیت ۱۸ هزار و ۸۸۴ تن به منظور ذخیره سازی محصولات کشاورزی در حال فعالیت هستند.

بازدار با اشاره به واحدهای در حال احداث گفت: ۲۰ واحد در حال احداث با پیشرفت فیزیکی ۸ تا ۶۰ درصد و با ظرفیت ۷۹ هزار تن در این استان در حال انجام است.

وی افزود: در شهرستان بروجرد تعداد واحدهای فعال  ۳ واحد با ظرفیت ۷۳۲۹ تن و اشتغال ۳۷ نفر است.

بازدار با اشاره به این نکته که برخی واحدهای دارای مجوز هنوز تسهیلاتی برای احداث سردخانه دریافت نکرده‌اند، اذعان داشت: شرکت پترو صنعت با ظرفیت ۶ هزار تن در شهرستان بروجرد یکی از واحدهایی است که چندین بار جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اما تسهیلات پرداخت نشده است.

وی افزود: همچنین واحد حسین رشیدزاده با ظرفیت ۵۰۰۰ تن در شهرستان بروجرد که پرونده این شرکت در بانک کشاورزی استان برای دریافت تسهیلات وجود دارد اما تا کنون موفق به اخذ تسهیلات نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: شهرداری بروجرد در سال ۹۳ یک فقره جواز تاسیس را با ظرفیت ۲۰ هزار تن دریافت کرده و ساختمان را احداث کرده اما جهت تکمیل اقدامی نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید