Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران تأکید کرد؛

اصلاح و بازنگری در بانک جامع اطلاعات منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به نقش بانک های جامع اطلاعاتی در دسترسی آسان به اطلاعات و تسریع در امور مربوطه، اصلاح و بازنگری در بانک جامع اطلاعات منابع طبیعی استان تهران را مورد تأکید قرارداد.

اصلاح و بازنگری در بانک جامع اطلاعات منابع طبیعی

به گزارش ایانا، احمد طاهری که در جلسه شورای هماهنگی و در جمع مدیران و مسئولان این اداره کل سخن می گفت افزود: با توجه به گستره زیاد عرصه های منابع طبیعی و ارزش و اهمیت بالای این منابع، داشتن بانک جامع و کامل اطلاعات در بخش های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار است.

وی ادامه داد: این بانک جامع اطلاعات حاوی وضعیت عرصه ها از لحاظ ملی و مستثنیات، اجرای مقررات، ماده واحده، واگذاری ها، اسناد مالکیت مأخوذه به نام دولت، اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری و... خواهد بود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران به مزایای این بانک اطلاعاتی اشاره و اظهار داشت: تسریع در پاسخگوئی به استعلام ها و دستگاه های نظارتی و قضائی، دقت در تصمیم گیری و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از اراضی ملی از جمله مزایای مهم این بانک می باشد.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را یکی از طرح های محوری و مهم در مجموعه منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: با تدابیر و برنامه ریزی های به عمل آمده امسال همزمان با اجرای پروژه های آبخیزداری، طرح کاداستر اراضی ملی و صدور سند تک برگ به نامه دولت در سطح استان تهران اجرائی می شود.

 موفقیت؛ حاصل انجام کارها بر اساس خدامحوری است

در این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر انجام کارها بر اساس خدامحوری تأکید کرد و بیان داشت: هرکاری که انجام می شود اگر برای رضای خدا باشد با موفقیت همراه خواهد بود و خداوند هم در گشایش کارها کمک می کند.

 سید مصطفی طباطبائی نژاد با بهره گیری از حدیث قدسی، جایگاه انسان را بسیار والا و بالا بر شمرد و خاطرنشان کرد: در بین مخلوقات جایگاه انسان آنقدر رفیع است که خداوند برای او مقام خلیفه الهی را در نظر گرفته است که بر این اساس باید قدر خودمان را بدانیم و در مسیر بندگی و تعالی تلاش کنیم.

وی یکی از خواسته های خداوند از انسان را عمل به قسط و عدل دانست و ابراز داشت: خداوند مردم را به عدالت محوری دعوت کرده است که با عنایت به آیات، روایات و آموزه های دینی همه ما موظف به رعایت عدالت و انصاف در تمامی امور هستیم.

بر اساس این گزارش در این جلسه ابراهیم نامداری مدیرکل دیوان محاسبات استان تهران به بیان نکات مهمی در خصوص قوانین و مقررات مالی و محاسباتی پرداخت و در ادامه به سئوالات مطرح شده از سوی حاضران در جلسه پاسخ داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید