Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران:

پروژه های آبخیزداری با رویکرد جامع نگری و مشارکت مردمی اجرا می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تأکید بر نقش اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در ذخیره سازی آب، حفظ خاک و کنترل سیل گفت: این پروژه ها با رویکرد جامع نگری و مشارکت مردمی در حوزه های آبخیز استان تهران اجرا می شود.

پروژه های آبخیزداری با رویکرد جامع نگری و مشارکت مردمی اجرا می شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران مهندس احمد طاهری که در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تمامی اقدامات بخش های مختلف از جمله آبخیزداری، جنگل، مرتع و اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با نگاه جامع نگری در کنار هم در حوزه های آبخیز به مرحله اجرا در می آید.

وی انسجام و یکپارچگی را یکی از عوامل موفقیت در هر مجموعه دانست و تصریح کرد: یکی از فواید اقدامات صورت گرفته از محل صندوق توسعه ملی کار گروهی و بهره مندی از خرد جمعی است که امیدواریم امسال نیز عملیات آبخیزداری با هماهنگی و انسجام بین بخشی با سرعت و کیفیت هرچه بیشتر اجرائی شود.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران ضرورت توسعه اقدامات پیشگیرانه آبخیزداری و آبخوان داری در جلوگیری از تشدید سیل و همچنین تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی را مورد تأکید قرار داد.

در سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری مصوبات جلسه گذشته این ستاد مورد بررسی قرار گرفت و هریک از اعضاء گزارشی از اقدامات مرتبط را ارائه کردند.

امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 19 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال در 6 شهرستان استان تهران اجرا می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید