Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

افتتاح و کلنگ ‌زنی 125 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان بالغ بر 125 پروژه مهم عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

افتتاح و کلنگ ‌زنی 125 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در رابطه با پروژه‌های آماده افتتاح در سفر پیشروی رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به این استان اظهار کرد: در این سفر یک‌روزه که به‌زودی انجام خواهد شد وزیر جهاد کشاورزی هم به همراه رئیس‌جمهور مهمان این استان خواهند بود که تعداد 125 پروژه‌ کشاورزی، پرورش دام، طیور، کشتارگاه، سردخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آبیاری تحت‌فشار و گلخانه‌ها به ارزش 933 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های آماده افتتاح افزود: افتتاح 6 واحد گاوداری شیری با ظرفیت 116 رأس، ۲ واحد پرورش گوسفند داشتی به ظرفیت ۲۰۰ رأس، یک واحد پرورش گاومیش به ظرفیت 30 رأس، ۳ واحد گاوداری پرواری به ظرفیت ۳۹۹ رأس، دو واحد مرغداری تخم‌گذار به ظرفیت ۲۰۵ هزار قطعه و ۲ واحد پرورش ماهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فتحی ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها به ظرفیت تولیدات دامی استان حدود هزار تن شیر، ۱۴۰ تن گوشت و ۴ هزار تن تخم‌مرغ افزوده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین افتتاح ۹ واحد فرآوری محصولات کشاورزی با ظرفیت فرآوری ۲۰ هزار و ۹۷۵ تن محصولات کشاورزی، یک باب کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت چهار هزار قطعه از نوع مرغ گوشتی، یک واحد سردخانه با ظرفیت نگهداری ۵ هزار تنی محصولات کشاورزی، بهره‌برداری از سه واحد کارخانه سبزی و صیفی و یک واحد گلخانه شاخه بریده و شروع به کار سامانه ضد تگرگ را آماده افتتاح داریم که افتتاح این پروژه‌ها به ظرفیت گلخانه‌های استان ۴۲ هزار گل شاخه بریده و ۳۳۰ تومان سبزی و صیفی افزوده خواهد کرد. همچنین با آغاز به کار سامانه ضد تگرگ از سرمازدگی و ایجاد خسارت به حدود ۱۰۰ هکتار از باغات استان جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: آغاز عملیات اجرایی یک واحد سردخانه و یک واحد فرآوری صنایع کشاورزی با ظرفیت نگهداری ۵۰۰۰ تنی سردخانه و فرآوری ۳۵۰۰ تن محصولات کشاورزی که با اجرای این پروژه‌ها به ظرفیت تولید گلخانه‌های استان که حدود ۳۲ هزار تن است، ۱۳۱۹۰ تن افزوده می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی پنج واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت ۷۰ هکتار، افتتاح ۷۶ پروژه آبیاری تحت‌فشار و طرح‌های کوچک تأمین آب و آبخیزداری، افتتاح ۳ پروژه احداث و بهسازی جاده دسترسی، آغاز عملیات اجرایی یک پروژه آبیاری تحت‌فشار، یک پروژه جاده دسترسی به مزارع و دو پروژه کانال آبیاری هم در دستور کار قرار گرفت.

فتحی اذعان داشت: ۲۷ پروژه آبیاری تحت‌فشار و طرح‌های کوچک تأمین آب در سطح ۱۱ هزار و ۲۵۰ هکتار با ۳۵۵۰ بهره‌بردار و ۲۵ هزار هکتار آبخیزداری با حجم عملیات ۲۰ هزار مترمکعب، ۳ پروژه احداث و بهسازی جاده دسترسی به طول  ۱۵۲ کیلومتر، آبیاری تحت‌فشار ۳۰۰ هکتار، جاده دسترسی ۳۵ کیلومتر و ۲۸۵ کیلومتر کانال هم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: اجرای این عملیات ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی در پی داشته است.

وی عنوان کرد: در ساخت کشتارگاه صنعتی طیور و گلخانه‌ها 43 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی هزینه شده که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

فتحی خاطرنشان کرد: همچنین 7500 هکتار آبیاری تحت‌فشار که آب آن از محل رودخانه‌های مرزی و تأمین اعتبار آبیاری تحت‌فشار کشور تأمین‌شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید