Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبرداد؛

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری با استانداری تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه های آبخیز استان تهران بین رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار تهران خبرداد.

امضا تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه اجرای طرح های آبخیزداری با استانداری تهران

به گزارش ایانا به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، احمد طاهری با اعلام این خبر افزود: بر اساس این تفاهم نامه همکاری، استانداری تهران و سازمان جنگل ها متعهد شدند هر یک به میزان 280 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری استان تهران اختصاص دهند.

وی به اهداف مورد نظر در این تفاهم نامه همکاری مشترک اشاره کرد و اظهار داشت: دستیابی به اهداف کلان در راستای حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی با اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری و جلب مشارکت مردم، ذینفعان محلی و استفاده از ظرفیت خیرین از جمله اهداف پیش بینی شده در این تفاهم نامه همکاری مشترک می باشد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 19 پروژه با اعتبار 280 میلیارد ریال در سطح حوزه های آبخیز این استان به مرحله اجرا درخواهد آمد تصریح کرد: با توجه به اهمیت و کارکرد عملیات آبخیزداری در کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی، امیدواریم با حمایت های استاندار محترم و مشارکت جوامع محلی، آبخیزنشینان و خیرین شاهد تداوم و تعمیم انجام عملیات آبخیزداری در استان تهران باشیم.

طاهری تأکید کرد: عملیات آبخیزداری با رویکرد جامع نگری در حوزه های آبخیز استان تهران اجرا خواهد شد که علاوه بر انجام اقدامات مدیریتی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی اقداماتی همچون اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و حفاظتی نیز انجام می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید