Iranian Agriculture News Agency

سند دار شدن 99 درصد از اراضی ملی شهرستان های ورامین و قرچک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین وقرچک گفت: این شهرستان ها دارای 314 هزار هکتار اراضی ملی هستند که تاکنون برای 310هزار و 700هکتار که حدود 99 درصد از این اراضی را شامل می شود سند مالکیت به نام دولت صادر شده و سند دار شدن مابقی این اراضی نیز در دستور کار قرار دارد.

سند دار شدن 99 درصد از اراضی ملی شهرستان های ورامین و قرچک

 

به گزارش ایانا به نقل از  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران احمد فدایی با اعلام این مطلب افزود: در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تاکنون برای 20هزار و 116هکتار از اراضی ملی این شهرستان ها این طرح به مرحله اجرا درآمده و سند تک برگی کاداستر برای این اراضی صادر شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر یکی از اولویت های اصلی و مهم مجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: از آنجائی که با اجرای این طرح گام مهمی در خصوص تثبیت مالکیت دولت و بدنبال آن جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از این اراضی برداشته می شود، اجرای این طرح از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

فدایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در کنار عملیات آبخیزداری، اقدامات اصلاح هندسی و صدور سند تک برگی کاداستر برای اراضی ملی شهرستان های ورامین و قرچک و نقاط دیگر استان تهران در دستور کار جدی قرار دارد.

این مقام مسئول به فواید و دستآوردهای اجرای این طرح اشاره و بیان داشت: اجرای این طرح موجب جلوگیری از صدور اسناد غیر در اراضی ملی شده و کاهش تصرفات را به همراه داشته که بر این اساس شاهد کاهش شدید پرونده های قضایی و حقوقی در مراجع قضایی خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: بر طرف شدن مشکلات ثبتی و اسناد مالکیت مردم، جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی، تهیه بانک جامع اراضی ملی و دسترسی آسان به اطلاعات و سوابق اسناد مالکیت دولت و شفاف سازی وضعیت اراضی ملی از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های ورامین و قرچک یادآور شد: این شهرستان ها دارای220هزار هکتار مرتع قشلاقی، 33 هزار هکتار اراضی بیابانی و 2 هزار هکتار جنگل طبیعی گز است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید