Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

جعفریه استان قم ظرفیت تبدیل به شهر گلخانه‌ای کشور دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت بخش جعفریه می تواند این منطقه به بزرگ‌ترین شهر گلخانه‌ای کشور تبدیل‌شده و این مهم نیازمند اهتمام جدی همه مدیران استان است.

جعفریه استان قم ظرفیت تبدیل به شهر گلخانه‌ای کشور دارد
 

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، محمدرضا طلایی ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم تولید ماهیان خاویاری علی‌آباد سراج استان قم با اشاره به شرایط خوب بخش کشاورزی در سال جاری اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های سال جاری خرید گندم از مرز ۴ و نیم میلیون تن در کشور گذشت.

وی تأکید مقام معظم رهبری برای تلاش در حوزه اقتصادی و خودکفایی در حوزه کشاورزی را یادآور شد و افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری برای خودکفایی در و تأمین امنیت غذایی برای چنین روزهایی بوده است.

طلایی، خودکفایی در تولید روغن را یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: امروز با تولید ۹۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور در داخل گام مهمی در جهت خودکفایی و تأمین امنیت غذایی مردم برداشته‌شده است.

وی توسعه گلخانه ها در کشور را به‌عنوان یکی از الزامات حوزه کشاورزی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید در عرصه گلخانه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشیم و با توجه به اقلیم کشور و مشکلات کم‌آبی از این ظرفیت بهره بیشتری ببریم.

طلایی، بخش جعفریه استان قم را دارای پتانسیل بالایی در توسعه گلخانه ها معرفی و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بخش جعفریه می تواند این منطقه به بزرگ‌ترین شهر گلخانه‌ای کشور تبدیل‌شده و این مهم نیازمند اهتمام جدی همه مدیران استان است.

وی با اشاره به نظر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر لزوم گسترش گلخانه‌ها در کشور ادامه داد: خوشبختانه با همه تلاش‌هایی که انجام‌شده است روند اخذ مجوز گلخانه بسیار کوتاه شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مشکلات کشاورزان در این حوزه را مرتفع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی همچنین به ظرفیت استان قم در تولید ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: با توجه به تدوین بودجه کشور بدون وابستگی به نفت، باید برنامه‌ریزی‌ لازم برای افزایش سایت‌های تولید ماهیان خاویاری در استان بیشتر شود.

وی ارزآوری ماهیان خاویاری را قابل ‌توجه خواند و خاطرنشان کرد: تیم جهاد کشاورزی در کنار تولیدکنندگان قرار داشته و امیدواریم با حمایت‌های سیستم بانکی گام‌های مؤثری در عرصه رونق تولید اقتصادی در کشور بر‌داشته شود.

در این مراسم به مناسبت دهه مبارک کرامت، کلنگ زنی فاز اول گلخانه‌ به مساحت ۴۶ هزار متر مربع در گازران و افتتاح فاز دوم و کلنگ زنی فاز سوم تولید ماهیان خاویاری در علی‌آباد سراجه با حضور آیت‌الله سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س)، مهندس طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، دکتر پور میدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم و جمعی از مسئولان و مدیران استان انجام شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید