Iranian Agriculture News Agency

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان تهران خبرداد؛

اجرای پروژه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با اعتبار 280 میلیارد ریال

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای 19 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه های آبخیز استان با اعتبار 280 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری خبرداد.

اجرای پروژه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با اعتبار 280 میلیارد ریال

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران احمد طاهری که در دهمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در سال 98 سخن می گفت با بیان اینکه این اقدامات در سطح 286هزار هکتار اجرا می شود افزود: این پروژه ها شامل اقدامات مدیریتی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی است که در حوزه های آبخیز 6 شهرستان شمیرانات، تهران، ملارد، ری، دماوند و فیروزکوه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران در ادامه اضافه کرد: عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان تهران با رویکرد جامع نگری و در نقاطی انجام می شود که طرح تفصیلی-اجرائی داشته باشد.

طاهری به اهداف اجرای پروژه های آبخیزداری اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید