Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توجیهی هویت‌دار کردن دام‌های استان ایلام

معاون بهبود تولیـدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از برگزاری جلسه توجیهی هویت‌دار کردن دام‌های استان به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و بـا حضور اعضای امضاء کننـده ازجمله هئیت مـدیره اتحادیه دامـداران در محـل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی هویت‌دار کردن دام‌های استان ایلام

مجتبی شیرخانی در این خصوص گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از مرکز تمامی دام‌های سنگین (در طول ۶ ماه) و دام‌های سـبک (در طول یکسال) با دریافت پلاک و کد ۱۵ رقمی بایستی پلاک‌گذاری و هویت‌دار شوند و در غیر این صورت در مصداق کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایانا از ایلام، در این شـیوه نامه اسـتان کشور به دوگروه الف و ب تقسـیم شده اند که استان ایلام بـدلیل مرزی بودن در ردیف گروه الف قرارگرفته است . به طوری که جابجایی دام در داخـل اسـتان و همچنین بین استان‌های همجوار منوط به اخـذ سـند حمل می‌باشد و الزامات خرید و فروش و تغییر مالکیت دام باید در سامانه هویت مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی ثبت شود و هرگونه حمـل و نقـل دام بـدون پلاک ممنوع است و دامـداران ومـالکین که مبادرت به حمل دام می‌کنند بایـد از دامپزشـکی و سایر ارگان‌ها مجوز دریافت نماینـد و کلیه هزینه‌های پلاک‌گذاری بعهده دامداران می‌باشد.
وی افزود: عملیات هویت‌دار کردن دام‌های استان توسط اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه محصولات بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسـی کشاورزی و منابع طبیعی انجام و در سامانه هویت دام مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات ثبت میشود و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاوزری بعنوان ناظر پیگیری امورات مربوطه می‌باشد.
مجتبی شـیرخانی در پایان اظهار داشت: از مهمترین مزایای هویت‌گذاری دام‌ها ثبت کـد گله و احراز مالکیت دامـدار، ثبت مشـخصات تکمیلی و اطلاعات تولیدی و تولید مثلی، فعالیت های اصلاح نژادی، کنترل همخوانی درگله ، مدیریت خدمات بهداشتی و دامپزشکی نظیر واکسیناسیون، خدمات بیمه ای دام ، قرنطینه ، کشتار و قاچاق دام اعلام کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید