Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت:

کاشت مکانیزه محصولات پاییزی در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به کاشت محصولات پاییزه در سطحی بالغ بر 15 هزار هکتار در این شهرستان، گفت: 12 هزار هکتار از سطح مذکور به صورت مکانیزه کشت شده است.

کاشت مکانیزه محصولات پاییزی در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، شاهرخ سامانی تصریح کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، نیل به سمت خودکفایی هرچه بیشتر و اصلاح الگوی کشت در سال زراعی جاری محصولات پاییزه در سطح 15 هزار و 524 هکتار از اراضی زراعی شهرستان فسا گندم، جو و کلزا کشت شد.

این مقام مسئول گفت: به منظور استفاده بهینه از بذور، 12 هزار هکتار از سطح مذکور به صورت مکانیزه با دستگاه‎هایی از قبیل کمبینات، کودکار، بذرکار و کف‌کار کشت شد.

سامانی یادآور شد: تمهیدات لازم در سال زراعی جاری به منظور تهیه و توزیع مناسب و به موقع نهاده ها انجام شده و تاکنون هزار و 960 تن کودهای ازته، 520 تن کود فسفاته و 186 تن کود پتاسه مورد نیاز بوده که هماهنگی‌های لازم در جهت تأمین و حمل آن به شهرستان صورت گرفته است.

گفتنی است: شهرستان فسا تاکنون با داشتن متوسط تولید 5.2 تن گندم در هکتار بیشترین عملکرد در واحد سطح در استان و در کلزا نیز مقام دوم را در تولید این محصول در سطح استان به دست آورده است.

شهرستان فسا در ۱۴۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید