Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران مطرح کرد:

۵۰۰ هکتار گلخانه یعنی ۱۰ هزار شغل مستقیم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران اعلام کرد: با بهره‌برداری از پروژه انتقال آب خروجی تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین امکان استفاده از 283 میلیون مترمکعب آب در سال فراهم می‌شود.

۵۰۰ هکتار گلخانه یعنی ۱۰ هزار شغل مستقیم

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کریم ذوالفقاری  در نشست هماهنگی برای تأمین آب موردنیاز بخش کشاورزی ورامین با محوریت پروژه انتقال آب خروجی تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت ورامین که با حضور بخش خصوصی برگزار شد، گفت: این  طرح به طول 36 کیلومتر در حال اجراست و تا سه سال آینده به پایان می‌رسد.

ذوالفقاری افزود: در شرایط فعلی و مواجهه با بحران کم‌آبی، باید برای حفظ ذخایر آبی موجود و استفاده درست از این منابع بکوشیم.

ذوالفقاری گلخانه‌ها را یکی از راههای افزایش راندمان آبی دانست و افزود: از 12هزارهکتار گلخانه موجود در سطح کشور، استان تهران 3500هکتار را در اختیار دارد.

او ادامه داد: سه هزار و 500 هکتار گلخانه یعنی 10هزار شغل مستقیم و 300هزارتن تولید در سال که ظرفیت صادراتی وسیعی را ایجاد می‌کند و به دنبال آن، پایانه‌های صادراتی و صنایع تبدیلی-تکمیلی نیز احداث می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: طبق قانون، عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی کم بازده قابل واگذاری به بخش‌های تولیدی است و اراضی با مجوز تبصره 4 نیاز به پرداخت عوارض دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید